Anorexiaellenes kampány
Az olasz hatóságok átfogó anorexiaellenes kampányt indítanak áprilisban, amellyel elsősorban az iskolásokat és a sportolókat akarják meggyőzni a helyes táplálkozásról.
2008. március 26. szerda 11:35 - Hírextra
Az olasz egészségügyi és sportminisztérium egymillió euróval (257 millió forint) támogatja azt a projektet, amely az iskolákban, a médiában, a magazinokban és az internetes oldalakon akar szembeszállni az ultravékony szépségideállal.
A program többek között tánctanárok és sportedzők (főként torna- és úszástrénerek) felkészítését is támogatja. De az internetes honlapokra is kiterjedt a szervezők figyelme: fel akarnak lépni az olyan site-okkal szemben, amelyeken anorexiások adhatnak egymásnak tippeket, hogyan éheztessék magukat.
Az illetékes miniszter elmondta, hogy a táplálkozási rendellenességekkel kapcsolatos kérdéseket sokáig szemérmesen takargatták, de immár "eljött az idő, hogy fellebbentsék a fátylat a fiatalok, lányok és fiúk előtt, és rádöbbentsék őket, hogy akár meg is halhatnak".
A statisztika szerint két-három millió olasz szenved valamiféle étkezési zavarban, tíz százalékuk férfi. A legfrissebb felmérések alapján a lányok közel 65 százaléka vékonyabb szeretne lenni 10-16 éves kora között.
"Ez még nem azt jelenti, hogy betegek, azt viszont igen, hogy alaposan megcsappant önértékelésükben a saját szépségük elfogadása, a saját személyiségükkel, sajátosságaikkal való megbékélés" - fújt riadót a miniszter.
Olaszországban korábban is voltak már kezdeményezések az anorexia és a bulímia visszaszorítására. Két éve a kormány és a divatipar olyan önként vállalt kódexet állított össze, amelyben többek között kikötötték, hogy a divatmodellek csak orvosi igazolás birtokában léphetnek a kifutóra, amely tanúsítja, hogy nincs étkezési problémájuk. A modellkedés alsó korhatárát 16 évben határozták meg és elkötelezték magukat a nagyobb méretű kollekciók bemutatása mellett is.
Tavaly Oliviero Toscani csontvázzá soványodott meztelen nőt ábrázoló fotói hívták fel a figyelmet az anorexia veszélyére. A sokkoló felvilágosító kampány mögött a Nolita divatház állt.
Egy római szakorvos szerint az olasz helyzet nem rosszabb más nyugati országokénál, de talán érzékenyebb a téma, mint másutt. Ez abból fakad, hogy "az olasz családokban nagyobb jelentősége van az étkezésnek, és a gyerekek problémáinak" - nyilatkozta a táplálkozási zavarokkal foglalkozó doktor.
Forrás: MTI