Az EMPO nemet mond a paraméterkönyvre - közlemény
Az EMberibb PArkolásért MOzgalom több fórumon is hangsúlyozta a BKV paraméterkönyvének, járatritkításnak az elfogadhatatlanságát. Részt vettünk a több civil szervezettel közösen megszerkesztett petíció átadásán, a főpolgármesteri hivatal képviselőjének.
2008. március 26. szerda 09:26 - Hírextra
Néhány civil szervezettel ellentétben az EMPAMO határozottan elutasítja mindenféle újabb, az autós társadalmat terhelő felelőtlen, előkészítetlen sarc bevezetését, nevezzék azt dugódíjnak, behajtási díjnak, vagy a közterületi fizető parkolás díj emelésének. Továbbá határozottan elutasítjuk a BKV azon nyilatkozatait, miszerint a környezetszennyezésért kizárólag az autósokat okolják! Az autók CO kibocsátása a katalizátorok és az egyéb technikai újítások bevezetésével töredékére csökkent! Egy félig terhelt autóbusz co / fő arányban jobban szennyez, mint a két személlyel terhelt autó! Zöld szervezetek szerint is, a porszennyezés a legnagyobb probléma, ami a BKV nyilatkozataival ellentétben leginkább a kötött pályás villamos síneken jelentkezik! A közlekedés lassulását a korszerűtlen úthálózat, a rosszul beállított lámpák okozzák, amiért városunk vezetése a felelős!
Épp ezért nem lehet mindent az autósokra hárítani, a közlekedést összességében kell tekinteni, és jobban tenné a BKV is, ha populista közlemények helyett inkább lenne bátorsága a főváros vezetőitől követelni az őket megillető finanszírozást! Városunk lakói, járműtulajdonosai így is a térség hasonló városainál jóval magasabb szinten fizetnek különböző elnevezésű adókat, díjakat.
Fővárosunk vezetésének kötelessége ezekből az összegekből előteremteni a BKV működéséhez szükséges költségvetési fedezetet, úgy, ahogy ezt minden világvárosban megteszik. Amennyiben nem képes városunk vezetése teljesíteni kötelességét, mondjon le az általa vállalt tisztségről!
Felhívjuk Hagyó úr figyelmét arra is, hogy a világ több száz, Budapesthez hasonló nagyvárosának csak töredékében, összesen 6 városban vezették be a fent említett dugó, illetve behajtási díjat. Az említett városok mindenekelőtt megteremtették az ehhez szükséges infrastruktúrát, a kielégítő úthálózatot, a működő tömegközlekedést, P+R parkolók, mindebben Budapest több évtizedes lemaradásban van. Ismételten kifejezzük tiltakozásunkat Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes úrnak az évek óta botrányosan működő, betarthatatlan fizető parkolási rendszerrel kapcsolatban. Hiába tagadja és próbálja elsimítani, a budapesti fizető parkolás jogilag, társadalmilag, politikailag megbukott az adófizető polgárok szemében.
Tisztelettel www.empamo.hu
Forrás: MTI