Sikeres a integrált nevelési program
Sikeres a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelése érdekében indított hódmezővásárhelyi program, amelyhez kapcsolódóan a város teljes közoktatási rendszerét is átszervezték - közölte a projekt szakmai vezetője az MTI-vel szerdán.
2008. március 26. szerda 13:06 - Hírextra
A több mint háromezer hódmezővásárhelyi általános iskolás csaknem 40 százaléka hátrányos helyzetű, 15 százalékuk pedig halmozottan hátrányos helyzetű - mondta Patócs Anikó, a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 47 millió forintos támogatását elnyert projekt zárókonferenciája előtt.
A városban korábban tíz általános iskola működött, s volt köztük olyan, melyben a halmozottan hátrányos helyzetű diákok magas száma miatt már a szegregáció jelei mutatkoztak. A város közgyűlése 2006 novemberében döntött arról, hogy átszervezi a teljes közoktatási rendszert. Jelenleg így Hódmezővásárhelyen hat általános iskolában oktatják a diákokat, kettő intézmény megszűnt, egy egyházi fenntartásúvá vált, egy pedig telephelyként működik tovább - tudatta a szakember.
A közgyűlés meghatározta az intézmények beiskolázási körzethatárait, és sikerült elérni, hogy egyetlen osztályban sem haladja meg a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya a 20 százalékot - közölte Patócs Anikó.
Az integrált nevelési program keretében egy óvodai, általános- és középiskolai pedagógusokat tömörítő munkaközösség jött létre, a szakemberek az új módszertani eszközök kidolgozását és elterjesztését segítették.
Már a tanévkezdés előtt az új közösségbe kerülő gyerekek beilleszkedését segítő program indult, és elmondható, hogy az erőfeszítéseknek köszönhetően jól összeszokott osztály és iskolai közösségek jöttek létre - fogalmazott a szakember.
Hozzátette: a folyamatban a szülők is partnerek voltak, fölismerték, hogy az intézményváltás gyerekeik javát szolgálja.
A városban rendszeresen zajló kompetenciamérések alapján az intézmények 90 százalékában a diákok teljesítménye az országos átlaghoz közelít - mondta Patócs Anikó.
A pályaválasztás előtt álló hetedikes és nyolcadikos gyerekeket külön mentorprogram segíti azzal a céllal, hogy érettségit adó középiskolában tanuljanak tovább. A beiskolázás eredményei hamarosan kiderülnek - tette hozzá a szakember.
Forrás: MTI