Az Earth Hour (A Föld órája) mozgalom keretében tavaly 2,2 millió ember és 2100 vállalat kattintotta le a lámpákat Sydneyben egy órára. A város energiafogyasztása aznap mintegy 10 százalékkal volt alacsonyabb az átlagosnál. Az akció olyan sikerrel zárult, hogy a Természetvédelmi Világalap (WWF) úgy döntött, 2008-ban az egész világra kiterjeszti a megmozdulást. A Föld Órája weboldalán, a www.earthour.org oldalon már több mint 160 ezren regisztráltak, hogy részt vesznek az akcióban.
A világméretű akció során a városok kikapcsolják a nélkülözhető, sok energiát fogyasztó fényeket. Több magyar településen, így Budapesten is kialszik majd a díszkivilágítás - elsötétül többek között a Lánchíd, a budai vár, a Parlament, a Citadella és a Duna-parti egyetemek is. Pécs az első magyarországi városként csatlakozott a világ egyik legnagyobb klímavédő akciójához.
Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter pénteken felhívta az ország környezettudatos lakóit, hogy a klímaváltozás elleni küzdelem szimbolikus gesztusaként minél többen csatlakozzanak a világméretű klímavédelmi akcióhoz, mely során este 20 és 21 óra között aki teheti, lekapcsolja a nélkülözhető világítást. A zöldtárca vezetője a főpolgármesternél kezdeményezte, hogy Budapest díszkivilágítása is hunyjon ki erre az órára, és üdvözölte a fővárosi közgyűlés erre vonatkozó döntését.
"Valamennyien hozzátehetjük a magunk részét a klímaváltozás elleni küzdelemhez, mindenki számít, aki hajlandó egy kicsit környezettudatosabban élni." - hangsúlyozta Fodor Gábor.
A nagyvállalatok közül az elektronikus kaszinóhálózatot üzemeltető Game World Magyarországon az elsők között csatlakozott a kezdeményezéshez: lekapcsolja mind a 12 magyarországi szórakoztató komplexumában a fényreklámokat és a belső világítást.
A budapesti Four Seasons Gresham szállodában is leoltják néhány órára a villanyt, akárcsak a cég másik 49 szállodájában.
A Magyar Telekom is csatlakozott a kezdeményezéshez: ennek keretében szombaton egy órára elsötétülnek a nagyvállalat fontosabb épületei és nagyobb fényreklámjai. Az óriáscég - amint azt az MTI-vel munkatársai közölték - tavaly ősszel klímavédelmi programot indított munkatársai számára, ennek célja a figyelemfelkeltés, és a párbeszéd elősegítése.