Arra hívta fel a figyelmet, hogy összesített nézettségük alapján a kis kábelcsatornáké a második legnagyobb közönség. A nagy tévék - általános tematikájuk miatt - minden bizonnyal az élen maradnak a késő délutáni időszakban: ekkor az otthonokban több generáció egyszerre tévézik, később viszont, amikor már ki-ki saját érdeklődése alapján választ csatornát, sokkal nagyobb a tematikus adók nézettsége.
Más eszközökön, máshol és máshogy tévézünk a jövőben - jegyezte meg, azzal toldva meg mindezt, hogy "nem telik el sok idő addig, amikor már nem beszélhetünk külön internetről és televízióról", hiszen ugyanazon az eszközön használhatjuk mindkét platformot.
Utalt arra, hogy emiatt felértékelődnek a társaságok számára azok a produkciók, amelyek huzamosabb ideig az ő televíziójukhoz kötik a nézőt. Márpedig - mondta - egy jó film csupán egy estére, míg egy széria akár hetekre nézőjükké teheti az érdeklődőt, ráadásul az utóbbiak esetében később sokkal többen tudják felidézni, melyik adón látták az adott produkciót.
Kolosi Péter szerint a hazai tévés piacot olyan, máshol nem jelentkező hatások is befolyásolják, mint az, hogy a közönség nem fogadja be a feliratos műveket; "ami nem magyarul van, az nincs", így nincsen olyan verseny, mint például Belgiumban, ahol a vallon közönség köreiben jelentős népszerűségnek örvendenek a franciaországi csatornák.