1990. január 23. - Kétórás tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért.
1993. április 20. - Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak hajnalban a fővárosi buszvezetők, miután érdekvédelmi szervezetük nem tudott megállapodni a BKV vezetésével a béremelésekről. A munkabeszüntetéshez - amelyben mintegy ezer járművezető vett részt - az irodai alkalmazottak is csatlakoztak. Április 22-én a BKV vezérigazgatója és az érdekképviseleti szervezetek vezetői aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján április 1-jétől a cég minden dolgozója 21 százalékos béremelésben részesült.
1994. március 12. - Kölcsönös engedmények után megállapodás jött létre a metró-járművezetők és a BKV vezetése között, így elmaradt a metróvezetők kilátásba helyezett kétórás figyelmeztető sztrájkja.
1994. december 13. - A BKV buszvezetői a vasutassztrájkkal való szolidaritásuk jeleként 10 órakor öt percig a megállókban várakoztak a forgalomban lévő több száz járművel.
1995. március 23. - Hetekig tartó egyeztetés után bérmegállapodás született a BKV vezetése és az érdekképviseleti szervek között, így feloszlott a sztrájkbizottság. A vállalatvezetés által javasolt 10 százalék helyett végül átlagosan 14,3 százalékos bérfejlesztésben állapodtak meg a felek.
1999. január 21. - Egy nappal a buszvezetők üzemkezdettől meghirdetett, kétórás figyelmeztető sztrájkja előtt bérmegállapodást írtak alá a BKV Rt. és az érdekképviseletek vezetői. A buszágazat dolgozói 15 százalékos bértömegnövekményt, ezen belül személyenként 14 ezer forintos béremelést értek el, a sztrájkfelhíváshoz nem csatlakozott nagyobb létszámú szakszervezet, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete a központi igazgatás dolgozói részére 13,5 százalékos béremelést, a villamos-ágazatban pedig 13.800 forintos személyenkénti bérfejlesztést fogadott el.
2000. január 10. - Egy nappal a járművezetők üzemkezdettől meghirdetett figyelmeztető sztrájkja előtt aláírták a bérmegállapodást a BKV-nál, így a 8,5 százalékos béremelésben részesült dolgozók a vasúti dolgozókkal való szolidaritásuk jeleként üzemkezdettől csak félórás szolidaritási sztrájkot tartottak.
2003. január 27. - A Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége bejelentette: sztrájkot hirdet, ha a bértárgyalások következő fordulója is eredménytelenül ér véget. Január 29-én 7,9 százalékos bérfejlesztésben egyeztek meg, a megállapodást az öt érdekképviseleti szövetség közül négy aláírta, az ötödik írásban nyilatkozott az abban foglaltak tudomásul vételéről.
2005. február 8. - A BKV Rt-nél működő szakszervezeti szövetségek, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ), a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ), a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége (TDFSZSZ), a BKV Liga-Munkástanács Szövetsége (BKV-LMSZ), a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete (FKDDSZ) közleményben jelentették be, hogy a több mint három hete tartó bértárgyalások eredménytelensége miatt 2005. február 15-én üzemkezdettől 13.00 óráig sztrájkot hirdetnek. A sztrájkkezdeményezéshez az Rt.-nél működő összes érdekképviselet csatlakozott. Február 14-én hajnalra, 50-60 órás tárgyalási folyamat után, megszületett az egyezség, a szakszervezetek elfogadták a cég bruttó 16 ezer forintos béremelési javaslatát.
2007. szeptember 3. - A BKV vezetősége és a szakszervezetek képviselői aláírták a 2007. évi és 2008. december 31-ig érvényes bérfejlesztésről szóló megállapodást, amely szerint szeptember 1-jétől a dolgozók havi bruttó 6.000 forint béremelést kapnak, amelyet 2008. január 1-jétől december 31-ig további 7.100 forinttal egészítenek ki. Ezen kívül még szeptemberben bruttó 12 ezer forint egyszeri mozgó bért is kifizetnek a dolgozóknak. A július 2. óta folytatott tárgyalásokon született egyezség nyomán a szakszervezetek elálltak a budapesti tömegközlekedési dolgozók szeptember 4-ére tervezett sztrájkjától.
2007. november 20. - Üzemkezdettől kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak egy budai és egy pesti buszgarázs dolgozói a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.-nél tervezett járatritkítások, az újabb létszámleépítések és munkakörülményeik romlása miatt.