Arra a kérdésre, hogy miként kellene a változtatni a sztrájktörvényen az elégséges szolgáltatás hiányos szabályozása miatt, Tarlós István úgy vélte, a városvezetés szemléletén kellene változtatni. "Lehet itt törvényi hiányosságokra hivatkozni, de ami a BKV-nál van, az tizenhét év eredménye" - tette hozzá.
A február végi vasutassztrájk idején Kontur Pál, a Fidesz munkástagozatának elnöke az MTI-nek azt mondta, a Fidesz nem támogatja a sztrájktörvény módosítását, mert az mindenképpen a sztrájkjog "megosztását, feldarabolását" jelentené.
Az MTI kormányzati forrásból úgy értesült, hogy az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén időről-időre szóba kerül a sztrájktörvény módosítása. A munkaadók többek között módosítanák a jogszabály elégséges szolgáltatásokra vonatkozó passzusait, pontosabban határoznák meg a rendelkezéseket. A munkavállalók azonban megfelelőnek tartják a jelenlegi szabályozást.
Tarlós István emlékeztetett arra, hogy a BKV adósságát Medgyessy Péter kormánya konszolidálta 2002-ben, azonban azóta a fővárosi MSZP-SZDSZ koalíció nem tett semmit, annak ellenére, hogy legkülönbözőbb források, többek között a fővárosi Fidesz is figyelmeztetett a BKV-problémáira.
"A főpolgármester nem viselkedhet úgy, mint egy előkelő idegen, tizenhét éve van hatalmon, neki kellett volna minimális realitásérzékkel vagy odafigyeléssel elérnie, hogy a BKV ne jusson idáig" - fogalmazott Tarlós István, aki szerint Demszky Gábor képtelen volt átlátni a BKV-vel kapcsolatos helyzetet, nem tudta vagy nem akarta felmérni a problémákat, "még a 24-ik órában sem".
Arra a kérdésre, hogy a Fidesz, ahogyan korábban, most is szolidáris-e a sztrájkolókkal, Tarlós István azt mondta, személy szerint ambivalens a MÁV-sztrájkokkal, mert nem ismeri pontosan a helyzetet, ezért sem elítélni, sem támogatni nem akarja. Hozzátette: megérti a BKV-t, hiszen a vezérigazgató személyétől függetlenül kezelhetetlen állapot, hogy akkora végkielégítést akarnak kifizetni, mint amit más emberek kemény munkával 8-10 év alatt keresnek meg.