A kormány ígéreteivel szemben a 67-es út 2009-ig 2x1 sávon sem épül meg - írta Szita Károly (Fidesz) azt követően, hogy részt vett egy, az elkerülő út megépítéséről az érintett települések polgármestereinek és a beruházó részvételével lefolytatott egyeztető megbeszélésen, amelyet Pintér Lóránd (SZDSZ) miniszteri megbízott hívott össze kedden.
A megbeszélésen kiderült: jövőre csak a Kaposfüredet elkerülő szakasz építése kezdődik meg, a teljes beruházás pedig csak 2013-ra valósulhat meg, de akkor is csak 2x1 sávon - olvasható a polgármester közleményében.
"Ez azt jeleni, hogy a következő kormány feladata lesz megépíteni az utat" - vetítette előre a polgármester.
Ebben a ciklusban tehát még a 2x1 sávos elkerülő út sem épül, noha eredetileg 2013-ra már a 2x2 sávos kialakítást ígérte a jelenlegi kormány - emlékeztetett Szita Károly, rámutatva: "öt évet csúszik a 67-es főút elkerülő szakaszainak megépítése".
Pintér Lóránd miniszteri megbízott kedden, az egyeztető tárgyalást követően arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megszületett a politikai konszenzus a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő, a településeket elkerülő 67-es út műszaki paramétereit illetően.
A szabad demokrata politikus azért hívta össze az útépítésben érintett feleket, hogy a korábban megfogalmazott hat különböző műszaki megoldás közül kiválasszák a mindenki számára elfogadható verziót.
E szerint az elkerülő út kétszer egy sávon épül meg úgy, hogy a későbbiekben lehetőség legyen a kétszer kétsávos bővítésre - ismertette akkor résztvevők által elfogadott műszaki megoldást.
A 67-es út három települést elkerülő, Somogytúrtól az M7-esig tartó 11 kilométeres szakaszát múlt év tavaszán adták át. A még megépítésre váró, összességében 36 kilométernyi elkerülő szakasz öt települést mentesít a forgalomtól, egyúttal időben jelentősen lerövidíti a közlekedést Kaposvár és a Balaton között.
A következő, Kaposfüredet elkerülő szakasz építésének előkészítése megkezdődött, míg a további négy települést elkerülő szakaszról még folynak az egyeztetések a szaktárcákkal.