Az eredetileg építész végzettségű Weininger Andor 1921 és 1928 között volt a Bauhaus tagja, ahol barátai, ismerősei közé tartozott a híres építészeti-képzőművészeti iskola számos nagy alakja, köztük Vaszilij Kandinszkij, Paul Klee, Oskar Schlemmer és Moholy-Nagy László.
Weininger Andor szerteágazó művészeti tevékenysége felölelte a festészetet, szobrászatot, díszlet- és jelmeztervezést. Erősen kötődött a színházhoz, ezt bizonyítják az 1920-as években készült avantgárd, utópisztikus tervei, a Gömbszínház és a Gépesített színpadi revü is. Weininger maga is szívesen fellépett színészként és zenei előadó-művészként.
A 2B Galériában nyíló kiállítás az életmű több szakaszából mutat be 20 festményt és vázlatot, melyeket az alkotó adott hosszú barátságuk alatt Körner Andrásnak, valamint számos fotót, amelyek felidézik a Bauhausban töltött időszakát, s a színházzal és zenével kapcsolatos tevékenységét is. A látogatók a képek megtekintése közben eddig kiadatlan hangfelvételeket is hallhatnak.
Mint Körner András építész-író szerdán az MTI-nek elmondta, a kiállítás kezdete után egy héttel jelenik meg az ahhoz kapcsolódó, Stages of Andor Weininger/Weininger Andor színpadai című monográfiája angol és magyar változatban is.
A világban több részletes katalógus született már Weininger-tárlatokhoz kapcsolódóan, de ez lesz a művésszel foglalkozó első monográfia - hívta fel a figyelmet a szerző.
A kötethez Körner András felhasználta Weininger emlékezéseinek eddig publikálatlan hanganyagát is, mely egyedülálló forrás a Bauhaus történetére vonatkozóan.
Az alkotó kiemelte: fennállása során csaknem 30 magyar tanult vagy tanított a Bauhausban, a legnépesebb külföldi csoportot alkotva, részletes visszaemlékezés azonban egyiküktől sem jelent meg eddig.
A könyv CD-mellékletén először hallhatók részletek a híres Bauhaus zenekar repertoárjáról és közel két órányi egyéb hangfelvétel Weininger Andorral. Az 1899-ben Karancson született művész pályája a Dobrovics Péter vezette pécsi művészkörből indult. 1918-1919 között a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karának hallgatója volt, a Bauhausba 1921-ben Molnár Farkassal és Stefán Henrikkel együtt iratkozott be.
1923-ban a hamburgi Jungfrau kabaré szövegírója, díszlet- és jelmeztervezője, illetve konferansziéja volt. Itt kezdte el a geometrikus színelemek mozgatására épülő absztrakt színpadi játékának, a Mechanikus revünek tervezését. 1924-ben a Bauhaus zenekar alapító tagja lett. A színpad és a közönség új viszonyára alapozta gömbszínház tervét, melyet 1927-ben Magdeburgban állított ki.
1928-tól Berlinben élt, ahol bútortervezéssel foglalkozott. 1938-ban a nácizmus külföldi munkabetiltása miatt Hollandiába költözött, innen 1951-ben Kanadába emigrált, 1958-ban New Yorkban telepedett le, ahol 1986-ban hunyt el.