2024. november 22. - Cecília

Autópálya a föld alatt

Néhány éven belül visszakapja régi arculatát Prága modernkori központja, a híres-nevezetes Vencel tér. A Moldva-parti cseh metropolis önkormányzata és az állam közös megállapodása alapján két éven belül megkezdődik a tér felső részét lezáró Cseh Nemzeti M
2008. április 14. hétfő 11:18 - Hírextra

A város ma legforgalmasabb útvonalát még a hatvanas években tervezték, nem számolva azzal, hogy valamikor majd ilyen hatalmas méretűre duzzadhat az átmenő gépkocsiforgalom. A sztráda így évtizedek óta gyakorlatilag elvágja a Vencel teret a nemzeti múzeumtól, a Smetana színháztól, a főpályaudvartól és az történelmi Vinohrady bulvártól, amelyek korábban szervesen összetartoztak.

A mintegy három évre tervezett munkák értéke meghaladja a 10 milliárd koronát, s várhatóan komoly fennakadásokat fog okozni a belvárosi közlekedésben. Legkésőbb 2014-ben azonban a Vencel tér felső része, amelynek egyik központi eleme Szent Vencel közismert lovas szobra, a mainál sokkal nyugodtabb hely lesz, s a környék újra sétatérré alakulhat át, mint volt legutóbb a hatvanas években - mondta az MTI tudósítójának Filip Dvorák önkormányzati képviselő.

"Nagyszabású munkáról van szó, amely minden bizonnyal korlátozni fogja az autós forgalmat, s bonyodalmakat okoz. A jövő érdekében azonban ezt a két-három évnyi kellemetlenséget ki kell bírnunk. A munkálatokról szóló megállapodást április végén írják alá az önkormányzat, a közlekedési és a kulturális tárca képviselői" - tájékoztatta a távirati irodát Karel Hanzelka, a közlekedési minisztérium szóvivője.

A Vencel tér-nemzeti múzeum projekt kapcsolódik a vasúti főpályaudvar (Wilson pályaudvar) tavaly megkezdett átfogó rekonstrukciójához. A főpályaudvart a hetvenes években újították fel és alakították át, azt követően, hogy elkészültek a helyi metróállomások. Azóta azonban állapota nagyon leromlott, tele van hajléktalanokkal, s ezért több mint három milliárd koronás befektetéssel újra átépítik, hogy megfeleljen a kor követelményeinek. A főpályaudvar és a Vencel tér közé újra visszatér a villamos is.
Ugyanakkor a következő években be kellene fejezni a Prágát körülölelő autópálya-gyűrű építését is, ami jelentősen csökkentené az észak-déli autópálya városon keresztüli forgalmát. Szakértői számítások szerint manapság naponta több mint 100 ezer gépkocsi halad át az észak-déli autópálya belvárosi szakaszán. A körgyűrű létrehozása után ez a felére csökkenne, ami az autópálya föld alá rejtésével együtt a mainál sokkal nyugodtabbá tenné ezt, a turisták által kedvelt városrészt.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását