Kenderkötél-installáció és absztrakt képek a múzeumban
A múzeum falain áthatoló, kenderkötélből készült installációt is láthat a közönség Mimmo Roselli szobrászművész és Joseph Heer festőművész pénteken nyíló budapesti tárlatán, amelyre öt héten át várják a Kiscelli Múzeumba az érdeklődőket.
2008. április 14. hétfő 18:03 - Hírextra
Mint azt Fitz Péter, a kiállítás kurátora az MTI-nek hétfőn elmondta, Mimmo Roselli olasz szobrászművész installációját először Velencében látta egy parkban, ahol egy acélsodrony futott át egy régi épület és egy bunker között, eltűnve a földbe, "beleírva" vonalait a térbe.
A budapesti kiállításon látható, A híd címet viselő alkotáshoz három kenderkötelet feszít ki a térben a művész. A kiscelli Templomtér szentélyéből kiindulva a kötelek keresztülfutnak az árkádon, és áthatolva a főfalon a szabadtérbe távoznak. A kapun kilépve, a falon átmenő három vonal meredeken zuhan tizenegy méter magasból le a talajra.
A firenzei szobrász alkotása mellett a Bécsben és Mallorcán élő osztrák művész, Joseph Heer 13 absztrakt festményét is megtekinthetik az érdeklődők, egyebek mellett a Fekete - fehér - tér című, tavaly készült alkotást.
A festőre az erőteljes képstruktúra, a monokromitás, a "fúga-szerű" építkezés a jellemző, vásznain négyzetes, foltszerű formákat találunk - jellemezte Joseph Heer alkotásait Fitz Péter.
A két művészt az kapcsolja össze, hogy mindketten minimális eszközökkel hoznak létre szokványosnak egyáltalán nem nevezhető alkotásokat, azonkívül mindketten az osztrák Museum Arterra kiállítói - mutatott rá a kurátor, megjegyezve, hogy az osztrák és a magyar kiállítóhely nem most először szervez közösen kiállítást.
A tárlatot május 25-ig láthatják az érdeklődők a Kiscelli Múzeumban.
Forrás: MTI