A rendszer működését bemutató sajtótájékoztatón Benedek Mária, a békési megyeszékhely jegyzője elmondta: a lakosság gyorsabb, színvonalasabb kiszolgálása érdekében tartották fontosnak az új szolgáltatás bevezetését.
Békéscsaba önkormányzata a technológiát biztosító Pannon távközlési céggel együttműködve április 15-től működteti a wap alapú, vagyis a hordozható eszközökhöz kifejlesztett, vezeték nélküli adatátvitelen alapuló mobiltelefonos ügyintézést. Ennek köszönhetően a lakosság néhány rövid szöveges üzenet útján léphet kapcsolatba a hivatallal.
"Az ügyfelek egyelőre a különböző irodák tájékoztatóihoz juthatnak hozzá telefonjukon keresztül, emellett időpontot foglalhatnak, formanyomtatványokat igényelhetnek e-mail címükre, illetve megindíthatják ügyeik előkészítését. A szolgáltatás a nap 24 órájában elérhető, s az igények szerint a jövőben további menüpontokkal egészíthető ki" - közölte a jegyző.
Majoros Emese, a Pannon igazgatója kiemelte, hogy a Magyarországon forgalomban lévő mobiltelefonok 80-90 százaléka alkalmas a wap alapú szolgáltatás igénybevételére, így az új típusú ügyintézési forma könnyen és sokak számára hozzáférhető. A Pannon a közeljövőben Budapesten is bevezeti a Békéscsabán bemutatott és munkába állított rendszert - tette hozzá.