A 4-6-os villamos vonalán hat szerelvény közlekedik reggel 7.30 óta. A BKV szerint a négy Combino és két régi típusú Ganz villamos - amelyek közül egyet meghibásodás miatt ki kellett cserélni - továbbra is szállít utasokat, így nem igaz az a korábbi sajtóértesülés, miszerint leállították volna a forgalmat.
A BKV fődiszpécsere szerint délután 14 óráig biztosan közlekednek majd a Nagykörúton a villamosok, addig pedig kiderül, hogy lesz-e délutáni váltás.
Budán a 18-as villamos négy szerelvénye jár a Gellért tér és Hűvösvölgy között, valamint Kispesten a 42-es villamosból is néhány szerelvény szállít utasokat. Emellett az 1-es villamos vonalán nyolc szerelvény közlekedik.
Pénteken reggel vita alakult ki a sztrájkbizottság és a BKV vezetői között a néhány közlekedő villamos kapcsán.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerint Somodi Lászlónak, a BKV vezérigazgató-helyettesének menetrendkészítéssel foglalkozó munkatársai szabadságot vettek ki mára azért, hogy sztrájktörőkként villamost vezethessenek. Elmondta: a 4-6-os vonalán közlekedő járműveket az előzőleg a járatritkítási tervezet kialakításában résztvevő szakemberek vezetik. Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy az ideiglenes villamosvezetőknek jogosítványuk van, gyakorlatuk viszont nincs, ezért veszélyt jelentenek az utazóközönségre.
Somodi László szerint ugyanakkor a most villamosokat vezetők többsége főállású, és minden szükséges képzettséggel rendelkezik, vonalismerete is van, mivel rendszeresen vezet villamost az adott járatokon. Csak négyen-öten mellékfoglalkozásúak, ők jellemzően a villamosforgalmi üzem és forgalomirányítás területén dolgoznak. Egy olyan van csak közöttük, aki a szolgáltatástervezési osztályon dolgozik, de érdemben ő sem vett részt a paraméterkönyv tervezetének elkészítésében - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.