Mint Egerházi Attila, az együttes igazgatója a bemutató napján az MTI-nek elmondta, a három darab egymástól független alkotás, amelyek önállóan is megállnák a helyüket, noha tagadhatatlan, hogy a Bolero és a Carmen hasonló ízeket, hangulatokat idéz, már csak délszakiságuk miatt is.
A Maurice Ravel zenéjére készített Bolero-koreográfia alcíme, a Rouge egyszerre utal a kozmetikumra és a vörös színre - árulta el a darab koreográfiáját készítő Egerházi Attila, majd hozzátette: a vágy színe fejezi ki a legjobban ennek a nagyívű "zenei gesztusnak, zenei gobelinnek" a hangulatát. A Bolerót Bogdan Petronela, Szirmai Irén, Cristina Porres Mormeneo, Bitó Sándor, Kéri Nagy Béla és Zaka Tamás táncolja.
Eredetileg Déjá vu lett volna a címe a Le bras de mer (Tengeröböl) néven műsorra kerülő középső darabnak, mely az alkotók megfogalmazása szerint "kvartett nőre, férfira, székre és asztalra". Yann Tiersen zenéjére Petr Zuska, a Cseh Nemzeti Balett igazgatója készített koreográfiát, melyet Svidró Viktor és Linda Schneiderová táncol el. Mint Egerházi Attila elmondta, a művésznőt a tánc világnapján, április 29-én a Táncművészet című szaklap EuroPAS-díjjal fogja kitüntetni.
"Carmen és Don José története a vágyról, a féltékenységről, a szerelemről, a bűnről és a bosszúról szól" - foglalják össze a Bizet és Scsedrin zenéjére készített koreográfia kiindulópontját az alkotók. A végzetével fatalista bátorsággal szembenéző cigánylányt a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosa és a Magyar BalettSzínház Gödöllő művészeti vezetője, Popova Aleszja táncolja, a főbb szerepekben Svidró Viktor (Don José), Szirmai Irén (Micaela), Kéri Nagy Béla (Torreádor) és Bitó Sándor (Zuniga) lépnek fel. A koreográfiát Egerházi Attila készítette.
A Magyar BalettSzínház Gödöllő a premier után április 24-én és május 15-én mutatja be táncestjét a Művészetek Palotájában.