Beszámolt arról, hogy nem lesz szcenírozott a műsor, hiszen különböző szerzők művei hangzanak el, Rossini, Verdi, Mozart és Donizetti alkotásai; egy-egy operából több jelenet is megelevenedik. Káel Csaba hozzátette: mivel Miklósa Erika igen erős színpadi személyiség, Ruggiero Raimondi pedig az egyik legjelentősebb operafilm-színésznek tekinthető, a gesztusokat, a kifejezéseket szeretné közelről is megmutatni a közönségnek.
Hozzátette: először alkalmaznak olyan vetítési technikát, amelyet sikerült úgy pontossá tenni, hogy a hang nem késik a képhez képest. A pódium fölött négy vásznon láthatók majd a szereplők, a világításon túl más, a koncert jellegét befolyásoló eszközt nem használnak.
Miklósa Erika harmadszor ad neves vendégekkel áriaestet a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, 2006-ban Wiedemann Bernadettel és Leo Nuccival lépett föl, tavaly Joseph Calleja tenorral és Roberto Scandiuzzi basszistával énekelt. Kedden olyan áriákat és duetteket énekel, amelyekben a közönség egyéniségének sokoldalúságát ismerheti meg.
Az énekesnő 20 évesen lett a Magyar Állami Operaház tagja, ahol 1991-ben Papagenaként debütált. Nemzetközi karrierje 1992-ben Brüsszelben indult, tudását ezután Milánóban és Philadelphiában tökéletesítette. A New York-i Metropolitan Opera 2004 őszén ajánlott neki szerződést, amelyet a 2008-2009-es évadig meghosszabbítottak. Az Éj királynője szerepét A varázsfuvolában eddig csaknem háromszázszor énekelte New Yorkban, a londoni Covent Gardenben, a párizsi Opéra Bastille-ban, a madridi Teatro Realban és a berlini Deutsche Operben.
Ruggiero Raimondi operafilmekben – például a Carmenben és a Borisz Godunovban – is szerepel. Különösen emlékezetes Scarpiája abban a Zubin Mehta által dirigált Toscában, amelyet 1992-ben Rómában énekelt. 1986-ban a Don Giovanni színpadra állításával rendezőként is debütált. 2001-ben Scarpia szerepében láthatta Budapesten a Magyar Állami Operaház közönsége.
Fabio Sartori a velencei Benedetto Marcello Konzervatóriumban folytatott tanulmányai után ugyancsak Velencében, a Teatro La Fenicében kisebb szerepeket énekelt, mielőtt bemutatkozhatott a Bohémélet Rodolfójaként. Pályáján mérföldkövet jelentett, hogy 1997-ben a milánói Scala évadnyitó előadásán a Macbeth Macduff szerepét énekelte Riccardo Muti vezényletével.