A Fővárosi Közgyűlés viharos krónikája
A Feneketlen-tó vízszintjének jelentős csökkenése, illetve a 2005-ben felújított XVI. kerületi Mátyás király úton keletkezett nagy számú, és sok esetben már mintegy 15 négyzetméteres úthiba miatt szerdán vizsgálatot kezdeményezett a főpolgármesternél a Fő
2008. április 24. csütörtök 07:34 - Hírextra
A Feneketlen-tó problematikáját Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök vetette fel, aki egyébként a XI. kerület alpolgármestere is. A XVI. kerületi útfelújítást követő balkáni helyzettel Wintermantel Zsolt (Fidesz) alelnök korábbi felvetésére kapott válasz alapján foglalkoztak.
Lakos Imre hangsúlyozva, hogy nem szeretné, ha rémhír vagy blöff lenne a Feneketlen-tó vízszintjének süllyedése. Úgy vélte, hogy szakmai választ kell adni az apadásra és a megoldásra. Wintermantel Zsolt emlékeztetett rá, hogy a vízszint süllyedésére politikustársa, Rétvári Bence (KDNP) hívta fel a figyelmet a napokban.
Radnóczi Péter, a Városháza környezetvédelmi ügyosztályának helyettes vezetője közölte, hogy a 4-es metró építői két hét múlva ígértek választ a közel egy méteres vízszintsüllyedés kapcsán arra, hogy összefüggésben van-e ez a metróépítéssel. Hozzátette, hogy egyelőre nem tartják indokoltnak, hogy csapvízzel növeljék a tó vízszintjét. Azt viszont támogatják, hogy folyamatosan működtessék a hévíz alatt és a víz tetején elhelyezett "levegőztető" berendezéseket.
Illés Zoltán (Fidesz) arra hívta fel a figyelmet: szakemberektől úgy értesült, hogy a metró alagutak építésénél mindenütt a világon bizonyíthatóan megsüllyed a talaj. Gábor József (MSZP) alelnök önmérsékletre szólította fel a fideszes politikustársait, arra, hogy a kötelező bizottsági feladatokat ne terheljék szakmailag nem alátámasztott ügyek felvetésével. Wintermantel Zsolt megjegyezte, hogy három héttel korábban szakmai választ kértek a 4-es metró építőitől, akik akkor még tagadták a Feneketlen-tó vízszintjének csökkenését.
A XVI. kerületi útfelújítási gondok kapcsán Csanádi Csaba, a közterület-fenntartó zrt. igazgatója közölte, hogy szerintük a rosszul elvégzett vízcső-rekonstrukció, illetve az okozza a gondokat, hogy az eredetileg tervezett két réteg helyett csak egy réteg aszfalt került az útra. Elmondta azt is, hogy garanciális hibajavítástól, az alépítkezési hibára visszavezethető meghibásodások esetén mentesült a Strabag Zrt. egy 2005 nyarán kézzel felvett jegyzőkönyv tanúsága szerint.
Balogh Pál (MSZP) úgy vélte: hiba volt engedni a kerületnek abban, hogy két réteg helyett csak egy réteg aszfalt legyen az úton. Mitus Zsuzsanna (MSZP) rámutatott, hogy állatorvosi ló ez az ügy. Sok gondot okoz ugyanis a közutakat kezelő közterület-fenntartóknak az, hogy "névtelen cégek" végzik az útfelújításokat, majd a kezelőre hárulnak a problémák. Gábor József megjegyezte, hogy ez a kézzel írt jegyzőkönyv a fővárosi önkormányzat egész útfelújítási programját minősíti. Alapgondnak nevezte, hogy a főpolgármesteri hivatalnak nincs kapacitása az útfelújítások minőségellenőrzésére.
Wintermantel Zsolt egyetértve azzal, hogy a közterület-fenntartó zrt. elszenvedője ennek a helyzetnek, úgy vélte, hogy sok útfelújítás valósulhatott meg hasonló módon egy rétegű aszfaltozással. Nehezményezte, hogy kerületi és lakossági nyomásra menet közben változtattak az eredeti útfelújítási programon. Sérelmezte azt is, hogy egy kézzel írt jegyzőkönyv alapján lemondott a főváros a 60 hónapos garanciális hibajavítási időről. A fideszes politikus azon javaslatát, hogy az elmúlt négy év összes fővárosi útfelújítását vizsgáltassák meg, leszavazták a kormánypártiak.
Forrás: MTI