A szóvivő elmondta, hogy a sztrájk pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd.
"Ez azt jelenti, hogy ha bejelentjük, hogy valamelyik napon sztrájk lesz, akkor az addig tart, ameddig le nem fújjuk" - tette hozzá.
A tárgyaláson a sztrájkbizottság tagjai átnyújtottak a cég vezetőségének egy javaslatcsomagot (BKV Zrt. kibontakozás csomag), amely elvárásokat, rendelet- és törvénymódosítási javaslatokat, továbbá indítványokat tartalmaz a cég gazdasági és műszaki problémáinak megoldására.
A dokumentumban foglaltak szerint a szakszervezetek indítványozzák a közúti közlekedésről szóló 1988-as törvény módosítását, szeretnék tisztázni a tömegközlekedést érintő paragrafusokat. Pontosabb megfogalmazásokkal, évenkénti felülvizsgálattal módosításra javasolják a költségvetési törvénnyel kapcsolatos, normatív szabályozásról szóló rendeletet, de indítványozzák az árkiegészítésről szóló rendeletet megváltoztatását is.
Elvárják, hogy a kormány és az önkormányzat olyan finanszírozási rendszert dolgozzon ki, amely megállítja a BKV Zrt.-nél az adósságspirál-növekedést és garantálja 2008 és 2012 között az adózás előtti nullszaldós működést.
A dokumentumban foglaltak szerint a cél Budapest közösségi közlekedésének elvárt szintű biztosítása és ez a "minimum", amit akár programnak is lehet nevezni. A "program" tervezésének, elkészítésének csak akkor van értelme, ha a főváros a tömegközlekedés megmentéséért, fenntartásáért és fejlesztéséért a tulajdonos és az állam is érdemi lépéseket tesz, s a szakszervezeteket és a BKV Zrt.-t is bevonják a céget érintő összes kérdésben - írták.
A szakszervezetek június 30-ig adtak haladékot a tulajdonosnak, hogy országos szintű konferenciát szervezzen, ahol dönteni kell a közép- és hosszú távú program elfogadásáról. Szükségesnek tartanak egy olyan programot is, amely a tömegközlekedés fenntartását és egyben tartását tűzi ki célul; erre szeptember 1-ig adtak határidőt. Továbbá szeptember 30-ig tisztázni szeretnék a régió fogalmát és kötelezettségeit a közösségi közlekedés fenntartása érdekében, az eredményeket jogszabályokban rögzítenék.
A dokumentumot csak 15 szakszervezet írta alá a 20-ból, így nincs ott a neve a papíron Gulyás Attilának, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete elnökének, aki a sztrájkbizottság másik szóvivője volt.
Mint mondta, azért nem írta alá a javaslatcsomagot, mert nem értenek egyet az elhúzódó sztrájkfenyegetéssel, illetve azzal sem, hogy esetleg májusban legyen egy többnapos munkabeszüntetés, amely így az érettségiző diákokat hátráltatná a közlekedésben.
A tárgyalások jövő kedden folytatódnak, de pénteken reggel folytatja munkáját az új paraméterkönyv-tervezettel foglalkozó munkacsoport.