A gazdasági tárca államtitkára erről expozéjában beszélt, a javaslat általános vitájának kezdetén, hétfőn a parlamentben.
Dióssy Gábor elmondta: a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat átfogó tilalmán belül az irányelv önállóan is szabályozza a legjellemzőbb esetek - a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak és az agresszív kereskedelmi gyakorlatnak - tilalmát.
Az államtitkár közölte: a szabályozás harmadik szintjén mérlegelés nélkül, feltétlenül tisztességtelennek nyilvánít bizonyos eseteket. Példaként említette a minőségi jelzés jogosulatlan feltüntetését, a csalogató reklámot, a szerkesztői tartalomnak álcázott reklámot, vagy amikor valótlanul állítják, hogy a termék alkalmas betegségek gyógyítására. Ezeket egy "feketelista" tartalmazza, a törvényjavaslat mellékleteként.
Dióssy Gábor kitért arra, hogy a tilalom megsértése miatt lefolytatandó eljárást több hatóság között osztja meg javaslat. A törvény végrehajtásának ellenőrzésében alapvetően a fogyasztóvédelmi hatóság, a pénzügyi és biztosítási területen a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a versenyt érdemben érintő ügyekben pedig a Gazdasági Versenyhivatal jár el.
Az államtitkár elmondta, hogy az Európai Unió egységes piaca igényli, hogy a tagállamoknak egységes szabályozása és egységes szempontrendszere legyen a szankcionálásnál.