A pénzt a BKV még nem kezdte el "törleszteni" a cégnek, de Heti Válasz szerint életbe lépett a megállapodásnak az a pontja, amely kimondja: a megbízó az aláírást követő öt napon belül átadja a a Metróbernek a projektmenedzseri feladatokhoz szükséges valamennyi dokumentumot.
A Metróber fele - állítja a lap - annak az Investeur kft-nek a tulajdonában áll, amely "beszállt Hujber Ottó egykori MSZP-s tagozatvezető hőerőműprojektjébe és Fejti György MSZMP-extitkár híradástechnikai bizniszébe is". Kitérnek továbbá arra is, hogy az Investeur tulajdonosának lakcíme "egyezik az MSZP pénztárnoki vonalát erősítő Simon Dénes testvéréhez rendelt lakhelyadattal". Mint hozzáteszik: a Metróber cégjogi ügyeit a Puch László leendő államtitkár "jobbkezeként ismert Dávid Gyula volt MSZP-s parlamenti képviselő - pontosabban a nevét viselő ügyvédi iroda - végzi".
A cikk egy olyan, 2007 végi határidőket rögzítő elektronikus feladatlistára hivatkozik, amely a 4-es metró beruházását felügyelő DBR iroda teendőit veszi lajstromba. Az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. egyik munkatársának tulajdonított listában az a kitétel szerepel, hogy a "DBR 50 M Ft megbízást ad a Metróbernek, kitalálni a feladatokat!"
A lap értelmezése szerint ez azt jelenti, "hogy december 7-ig kellett meghatározni, milyen tartalommal töltsék fel a Metróber nevű céggel kötelezően megkötendő megbízási szerződést".
A Heti Válasz megkeresésére a BKV azt közölte: a vállalat 2008. január 21-én 47,5 milliós megállapodást kötött a Metróberrel, a szerződés szerint a cégnek ezért részt kell vennie a "budapesti 4-es számú metróvonal című beruházás egyes projektmenedzseri feladataiban", vagyis a költségcsökkentési lehetőségek feltárásában, a szerződéses határidők folyamatos egyeztetésében, illetve a DBR kontrollingfolyamatainak működtetésében.
A cikk kitér arra, hogy a BKV-nak 2006 óta összesen hatmilliárd forintos szerződése van az Eurometro Kft.-vel "éppen projektvezetési tanácsadásra", emellett a Metróberrel kötött megállapodás idején még az az AAM-megállapodás is élt, amelynek tárgya ugyancsak a "a 4-es metróprojekttel összefüggő szakértői támogatás" volt.
A Heti Válasz beszámol arról is, hogyan győződtek meg a cikkük alapjául szolgáló elekronikus feladatlista valódiságáról. Minthogy a BKV kizárólag a fővárosi képviselők és a társaság felügyelőbizottsága számára tette elérhetővé az AAM által eddig „termelt" dokumentumokat, mint írják: megkérték a pénzügyi bizottság kereszténydemokrata képviselőjét, Wertán Zsoltot, valamint Vitézy Dávidot, a BKV felügyelőbizottsági tagját, hogy a lap birtokában lévő fájl neve alapján keressenek rá a feladatlistára.
Mindketten megerősítették a lajstrom (és benne a Metróber-sor) létét, mást azonban titoktartási kötelezettségük miatt nem közölhettek - olvasható a Heti Válasz cikkében.