Az első helyen a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium, a másodikon a nyírbátori Bölcsőde, Óvoda és Általános Iskola, a harmadik helyen pedig a hajdúböszörményi Veress Ferenc Szakképző Iskola csapata végzett.
A versenyben a diákok bemutathatták, hogy ki a legtájékozottabb a fogyasztóvédelmet illetően, ki tudja leginkább, milyen jogok illetik meg őket mint fogyasztókat. Ma már az általános és a középiskolában is oktatják a fogyasztóvédelmet, amely a közelmúltban a Nemzeti Tanterv része lett - nyilatkozta az MTI munkatársának Szép Gábor, az OFE szóvivője.
A verseny célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az oktatás szerepére a fogyasztóvédelemben, az okos vásárlásra, a szolgáltatások meggondolt igénybevételére és arra, hogy a mai fiatalok már ne legyenek kiszolgáltatott vásárlók.
Ötven diákcsapat jelentkezett a versenyre, amelyek közül a legjobb kilenc mérte össze az erejét kedden a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnáziumban.
A Tájékozott Fogyasztókért Klub (TFK) azokat a gazdálkodó szervezeteket tömöríti, amelyek tenni szándékoznak a felelős tájékoztatásért, annak érdekében, hogy a fogyasztók megalapozott döntéseket hozzanak - hangzott el a vetélkedő döntőjét megelőző tájékoztatón. A klub tagjai között egyaránt vannak multinacionális világcégek és tekintélyes magyar vállalatok.