A vállalati felelősségvállalás (CSR - Corporate Social Responsibility) még korántsem általános Magyarországon, ezért az eddigi jó példák megismertetése, közreadása fontos célt szolgálna. Sokan gondolják, hogy a felelős vállalkozói magatartásról szóló tudósítás burkolt reklám vagy népszerűsítés, pedig ez nem így van. A jó példa bemutatása más cégeket is arra sarkall, hogy kövesse a szemléletet - mutatott rá Szeles Péter a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöke.
A média sokat tehet annak érdekében, hogy a vállalati felelősségvállalás minél szélesebb körben ismertté váljon. Az első alkalommal meghirdetetett CSR Média Pályázat is azt a célt szolgálja, hogy ösztönözze az újságírókat minél több cikk, riport megjelentetésére.
A pályázatot négy kategóriában hirdették meg: televízió, rádió, online és nyomtatott sajtó. Pályázni lehet a 2008. január 1. és december 1. között megjelent publikációval, riporttal, illetve cikksorozattal, riportsorozattal, dokumentumfilmmel. A pályaművek 2008. december 15-ig küldhetők be a palyazat@mprsz.hu e-mail címre.
A pályaműveket az MPRSZ felhívására jelentkező pr-ügynökségek vezetőiből és az általuk delegált képviselőkből szervezett előzsűri értékeli és tesz ajánlatot a helyezésekre. Ezt figyelembe véve a végső döntést egy bírálóbizottság hozza meg.
Az év folyamán legaktívabb, vagyis a felelős magatartás témakörében legtöbbet publikáló szerzőt és a téma iránt fogékony, azaz a legtöbbet publikáló szerkesztőséget díjazzák 200 ezer-200 ezer forinttal.
A pályázati kiírás letölthető a www.mprsz.hu című honlapról.