Andreas Fogarasi a biennále Magyar Pavilonjának kiállítási terébe az installáció szerves részét képező, kívül-belül fekete boxokat helyezett, melyekben a művész által készített, hat fővárosi művelődési házról szóló, rövid videofilmeket vetítettek.
"A velencei mű sok kérdést vetett fel annak idején, de ilyenek a jó alkotások" - jegyezte meg a megnyitót megelőző pénteki sajtótájékoztatón Petrányi Zsolt, a Műcsarnok igazgatója. Mint elárulta, az installációt szerették volna megismertetni a szélesebb hazai közönséggel is, közben azonban abban egyeztek meg a Bécsben élő, magyar származású alkotóval, hogy a tárlaton a művész korábbi munkásságát is bemutatják.
Andreas Fogarasi elmondása szerint fontosnak tartotta, hogy a kiállítás látogatói kontextusba tudják helyezni az Arany Oroszlán-díjas videoinstallációt: "az Ernst Múzeumban látható korábbi munkáimon keresztül jobban felismerhetők azok a témák, amelyek engem foglalkoztatnak - a kulturális identitás, a spektákulum, az építészet és a kulturális terek".
A művész a kiállítás címét indokolva elmondta: munkássága fő eleme az információközlés. Mint megjegyezte, tevékenysége "dokumentálásnak" tűnhet, de ennél többről van szó, szeretné nézőit elgondolkodtatni. "Ezért helyeztem el az egyik terem közepére egy emelkedő fekete rámpát: ha fellép rá a látogató, más nézőpontból látja a kiállítást, így egy pici elem révén hirtelen egészen másként élheti át a látottakat" - mutatott rá a művész.
A sajtótájékoztatón Boros Géza, az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) főosztályvezető-helyettese bejelentette: Andreas Fogarasi a kiállítás megnyitóján, pénteken Pro Cultura Hungariae-díjat vehet át.
Boros Géza a művészt méltatva megjegyezte, a tárlat címe jellemző Andreas Fogarasira, aki mindig erősen redukált eszközökkel, lényegre törően dolgozik. "Az Információ egyszerű, prózai cím, mely Fogarasi művészi megközelítésmódjáról is árulkodik" - tette hozzá.
A kiállításra belépve a látogatót a tavaly elnyert Arany Oroszlán fogadja. A Kultur und Freizeit mellett a művész különböző technikákkal és műfajokban készült műveit válogatta össze, melyek közül a legkorábbi 16 éves korából származik. A tárlaton látható többek között a Váci utcát képzeletben meghosszabbító 2002-es kisfilm, elvihető képeslapokra nyomtatott fotó, német és orosz autógyárakat bemutató, showroom-szerű szobrászati installáció, valamint egy 120 német város hivatalos logóiból összeállított, a kulturális identitást boncolgató videó.
Andreas Fogarasi kiemelte Parc du Trianon (Kultúrpark) című, ötrészes fotósorozatát, mely "a magyar nemzet identitásának traumatikus helyét" egy szponzori rendezvény előkészületei közben ábrázolja.