Tarlós bírálja a rakpartlezárásokat
Értelmetlen csak azért teljesen ellehetetleníteni Budán az alsó és a felső rakpart forgalmát, hogy "Demszky Gábor még egy nemzetiszínű szalagdarabot betehessen a szivarzsebébe" - nyilatkozta Tarlós István hétfőn az MTI-nek. Felszednék a díszburkolatot a G
2008. május 19. hétfő 18:06 - Hírextra
A fővárosi Fidesz-frakcióvezető annak kapcsán mondta ezt, hogy a városvezetés kedden második olvasatban tárgyal Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes azon javaslatáról, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása lejtaknájának építését hozzák egy évvel előbbre. Szerinte ezzel elkerülnék azt, hogy az állomás építése veszélyeztesse a metróberuházás határidejét.
Az MTI városházi információi szerint a 4-es metró Gellért téri állomásának építője kezdeményezte azt, hogy a csepeli szennyvíztisztítóhoz vezető budai főgyűjtőcsatorna építésével egyidejűleg, a budai alsó és a felső rakpart június 16. és augusztus 20. közötti lezárásával építsék meg a metróállomás lejtaknáját.
A Főpolgármesteri Kabinet benyújtott előterjesztésében Hagyó Miklós azt indítványozza, hogy a Budafoki úti forgalmat úgy vezessék át a Gellért téren, az ott lévő díszburkolat elbontásával ideiglenes útpályát alakítsanak ki. Ezt mindaddig megtartanák, míg a 4-es metró Gellért téri állomása és a hozzá kapcsolódó felszíni létesítmények el nem készülnek.
A jelenleg hatályos tervek szerint a lejtaknát a budai főgyűjtő építésének befejezése után, 2009. május 9-ét követően kezdenék építeni. A főpolgármester-helyettes szerint ennek az a hátránya, hogy a jövő év májusi kezdés esetén ez a munkálat "is a kritikus útra kerül, amelynek kihatása van a beruházás véghatáridejére".
Tarlós István hangsúlyozta: a városvezetés döntésétől függ, hogy lezárják-e egyszerre az alsó és a felső rakpartokat, hogy "még 2010-ben Demszky Gábor ezt a bizonyos nemzetiszínű szalagot meglobogtathassa a televízióknak". Mint mondta, meg lehet tenni ezt, "de a városlakók rengeteget fognak dühöngeni miatta" , miközben a legutóbbi tervek szerint a 4-es metró csak 2011 nyarától üzemelne - tette hozzá. Az ellenzéki politikus leszögezte hogy a 4-es metró építése körül számos bizonytalanság van. Felidézte a finanszírozás és a Fővám téri állomás építési módjának rendezetlenségét.
Forrás: MTI