Kifejtette: mivel a Szegedi Nemzeti Színház művészeti igazgatója lett, jelentős feladatokat kell ellátnia, ezért inkább ezekre szeretne koncentrálni. A Szegedi Kortárs Balett és a színház mellett már most sem jut elég idő a szakma érdekeinek intenzív képviseletére.
Távozásának másik okaként azt említette, hogy amikor szeptemberben elvállalta az elnöki tisztséget, az volt a célja, hogy a szakmát megpróbálja egyesíteni, egységesíteni, a szövetségből kilépett tagokat visszacsábítani, és elkezdődjön egy szakmai kommunikáció.
Mint mondta, ez nem így történt, a kilépett csapat nem volt hajlandó a beszélgetésre, nagyon elzárkózott, sőt intenzív és erős támadások érték a szövetséget és őt magát is. Juronics Tamás ezekkel a támadásokkal nem tudott mit kezdeni; megjegyezte: nem akar egyik klikkhez sem tartozni, háborúskodásban nem akar részt venni.
"A pozíció okán én nem szeretek háborúzni" - mondta a művész.
A szövetségből kilépett együttesek más társulatokkal februárban alapították meg a Magyar Hivatásos Tánc- és Balettegyüttesek Egyesületét.
Juronics Tamás szerint a két szervezet közötti konfliktus hátterében valószínűleg pozíciónyerés, bizonyos helyzetekben való elsőbbség megszerzése áll. Mint elmondta, a kilépettek azon igyekeznek, hogy a jövőben ők legyenek a minisztériummal való reprezentatív kapcsolattartók. A lemondott elnök szerint ez nem biztos, hogy megvalósulhat, hisz a taglétszámuk meglehetősen kicsi, szemben a Magyar Táncművészek Szövetségével, melynek jelenleg is 27 társulat a tagja.
Úgy vélte: ezek nem biztos, hogy jó folyamatok, a közös munka sokkal hasznosabb lenne, ennek hiányában ugyanis megosztottá válik a szakma. Hangsúlyozta: még rosszabb ez most, amikor készül az előadóművészeti törvény, és ebben a helyzetben nagyon egységes lobbytevékenységre lenne szükség a táncművészek részéről.
Juronics Tamás megemlítette: a szervezet elnökségének tagjaként a jövőben is részt vesz az MTSZ munkájában.