A szabad demokrata politikus elmondta, hogy a Főpolgármesteri Kabinet által kedden tárgyalt javaslat már csak 1,1 milliárd forintos járműüzemeltetéssel kapcsolatos költségmegtakarítással számol. Az augusztus 21-én bevezetendő paraméterkönyv-tervezet elfogadásával a teljes rendszerre vonatkozóan "2,67 százalékos vonali kocsi kilométer és 2,27 százalékos vonali férőhelykilométer-csökkenés valósulna meg".
A Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett helyszíni kiosztású előterjesztésben a korábbiakhoz képest kevesebb járatot érintenek az átalakítások. A tervezetben a fejlesztések dominálnak. A kerületi fejlesztések követik a városszerkezetet, például a 6-os és a 9-es busznak az összekapcsolásával hosszabb járat jön létre. Az ütemes, egymással összehangolt menetrend alkalmazásával csökkentik az átszállási időszükségletet, illetve az eljutási időket. Ezáltal a tervezet kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé teszi az utasok eljutási lehetőségeit. Az üzemkezdési és zárási idők alapvetően nem változnak, néhány esetben, főként a metrócsatlakozások érdekében nő az üzemidő.
A tervezet alapján a megfelelő utazási kényelem érdekében a kevésbé forgalmas napszakokban a férőhely-kihasználtság maximum 70 százalékos, csúcsidőszakban pedig 90 százalékos lehet. Ez utóbbinál négy emberrel számolnak egy négyzetméteren a járműveken.
Lakos Imre közölte, hogy a javaslatot a kerületek, a civil szervezetek és a szakszervezetek is támogatják, így szerinte a bizottság is várhatóan elfogadja azt. Arról, hogy ez a javaslat miként érinti a bizottság ülése előtti napra meghirdetett BKV-sztrájkot, az elnöknek még nincs információja.