Bemutatták a Kerékpáros Budapest Programtervet
Budapest kerékpáros közlekedésének fejlesztése a célja annak a programtervnek, amelyet a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Műszaki Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszéke a Magyar Kerékpáros Klubbal együttműködve dolgoz ki. A programról szerdán
2008. május 21. szerda 16:07 - Hírextra
A felkérésre tavaly ősszel került sor. László János, a Magyar Kerékpáros Klub vezetője a távirati irodának elmondta: a munkában odáig jutottunk el, hogy feltérképeztük Budapest kerékpáros helyzetét, rögzítettük az elveket és végiggondoltuk a kerékpárhálózat fejlesztési lehetőségeit".
Hozzátette: a főváros kerékpárútjainak jelentős része alkalmatlan a biciklizésre, nemcsak a fenntartás hiányosságai miatt, hanem a tervezés hibái miatt is. Ugyanis azzal a szemlélettel készültek, hogy a kerékpár zavarja a forgalmat. "Mi viszont azt mondjuk, hogy az úttestet olyanná kell építeni, hogy ott mindenki eljusson céljához"- fogalmazott a Magyar Kerékpáros Klub vezetője.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes az MTI-nek kifejtette: "olyan vitaanyagot indítunk útjára, amelyet a fővárosiak egy-két héten belül az interneten is láthatnak és hozzáfűzhetik véleményüket, javaslatukat. Az év második felére szeretnénk a kerékpáros Budapest közép- és hosszú távú programját letenni, amely nemcsak elképzeléseket, hanem konkrét lépéseket is tartalmaz".
Jelenleg a fővárosban 1,5-2 százalék a kerékpárral közlekedők részaránya és 178 kilométer a kerékpárutak hossza. Ez utóbbit szeretnék megduplázni 2013-ig. "Ennek végrehajtásához négy forrásra számítunk. Vannak európai uniós beadott pályázataink, a Gazdasági Minisztérium által támogatott beadott pályázataink, továbbá a fővárosi beruházások kapcsán is megvalósulnak kerékpárutak, illetve egyéb, magántőkéből lehetnek fejlesztések" - tette hozzá Hagyó Miklós.
A főpolgármester-helyettes egyébként inkább gyalogol szabadidejében, de van kerékpárja és amikor teheti, rendezvényekre, vagy hétvégenként azzal közlekedik.
A szakmai fórumon arról is szó esett, hogy nemcsak anyagi intézkedésre van szükség. Fontos az oktatás, a szemléletváltás is, hogy az emberek használják a kerékpárt, megtanuljanak vele közlekedni, és gondolkodásukban kiemelkedő szerepet kapjon a környezettudatosság.
Forrás: MTI