Az ORFK Rendőr Szervek Kiképző Központjában tartott megnyitón Bencze József országos rendőrfőkapitány azt mondta: előbb a rendőröknek, a társadalom tagjainak kell megváltozniuk ahhoz, hogy változtatni, segíteni tudjon a hátrányos helyzetben élőkőn, így főként a romákon. Az emberek többsége nem ismeri a romák problémáit, nem mutat érdeklődést a helyzetük javítására, az előítéletek meglétét társadalmi ténynek tekintik, és ez a romák társadalmi integrációját nagymértékben nehezíti - tette hozzá.
Bencze József szerint azért sportprogramokkal indították a tréninget, mert az megtanítja az embereket a mindenkire egyformán érvényes szabályokra, a csapatjátékra, és arra, hogy lehet veszíteni. E mellett a sportolók kiegyensúlyozottak, felismerik, hogy az erő nem egyenlő az erőszakossággal - fűzte hozzá.
Az altábornagy megjegyezte: olyan fiatalokat kell megszólítaniuk, akik rosszabb körülmények között, vagy kisebbségben élnek, és ebből adódhatnak konfliktusok.
Az országos rendőrfőkapitány hangsúlyozta, nagyobb számban várnak roma fiatalokat a rendvédelmi szervek állományába, és abban bíznak, hogy a sportot megkedvelő fiatalok is nagyobb kedvet kapnak ahhoz, hogy rendőri pályára lépjenek.
Az altábornagy az MTI-nek megjegyezte, ebben a tanévben 16 olyan roma fiatallal kötöttek ösztöndíjszerződést, akik rendőri pályára jelentkeztek.
Makula György százados, a Budapesti Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztályának munkatársa a tréning megnyitóján úgy fogalmazott: egyre több roma fiatal kerül az állományba, és "nem lesz unikum", ha az állampolgárok azt látják, hogy az egyik járőrpárosnak "kicsit barnább a bőre".
Az ORFK bűnmegelőzési osztályának programja a rendőrség biztonságra nevelő DADA (Drog, Alkohol, Dohányzás, AIDS) nevű iskolai programjával párhuzamosan zajlik, így az elméleti oktatáson túl gyakorlat jártasságot is adnak a sporton keresztül a hátrányos helyzetű gyerekeknek.
A pénteki megnyitón a Lakatos Menyhért általános iskola hátrányos helyzetű tanuló számára tartottak sportfoglalkozást, a fiatalok önvédelmi fogásokat sajátíthattak el, illetve megvitatták, hogy bűncselekmények szemtanújakét, sértettjeként mi az elvárható és helyes viselkedés.