Az 1000 és 5000 rúpia címletű bankóknak a kiadó tervei szerint a Jakartától 60 kilométerre nyugatra lévő Serangban kellett volna landolniuk, de az erős szél kifújta őket a könyvbemutató színhelyéről, ezért háromszor is meg kellett ismételni a műveletet.
Az égi rúpiaeső tumultuózus jeleneteket eredményezett a földön, ahol az emberek egymást lökdösve próbáltak hozzájutni a bankókhoz. Egy 13 éves fiút a Deticom internetes portál értesülse szerint kórházba kellett szállítani, mert elvesztette az eszméletét.
Tund Desem Waringin, az 'A marketing forradalma" című mű szerzője azzal magyarázta a pénzszórást, hogy a könyv népszerűsítésére szolgáló pénzzel inkább a szegényeket kívánta segíteni.
Indonéziában milliók vannak, akik napi két dollárnál (310 forint) kisebb összegnek megfelelő jövedelemmel rendelkeznek.