Bagyó Sándor kifejtette: nyolc éve, amióta beindították a balatoni civil szervezetet, először érzik azt, hogy nincsenek magukra hagyva.
Érdemi összefogás történt egy olyan vízbiztonsági program végrehajtásáért, amelyben áttörést jelent, hogy százmillió forintos keretet biztosítanak a döntéshozók az idei évre az első fontos lépések megtételére - tette hozzá, jelezve: ennek részeként a Balatoni Fejlesztési Tanács közreműködésével már zajlik a közbeszerzési eljárás egy életmentő gyorshajóról, ami várhatóan augusztustól lesz bevethető.
Bagyó Sándor szerint még legalább két ilyen hajóra és számos fejlesztésre lenne szükség a következő pár évben ahhoz, hogy a Balaton Európa legbiztonságosabb tava lehessen.
A VMSZ a vízi mentés rendszerszerű működtetését német modell alapján szervezi, amelyben a mintát adóknak ötven év előnyük van, de a Balatrönk nevű balatoni rádiósrendszerrel a balatoniak már megelőzték "mestereiket" - hangzott el a nyílt napon, amelynek keretében egyebek között motorcsónakról történő vízi mentést mutatott be a szakszolgálat a sajtó képviselőinek zánkai központjában.
Bemutatót tartottak az eddig toborzott, 15 újabb vízimentő-jelölt képzéséből is. A tanfolyamra (ennek díja 70 ezer forint, amelyből jelentős kedvezményeket kapnak a Balatonnál maradó mentők) korlátlan számban várnak még jelentkezőket, akik több turnusban, egy-egy hétnapos képzés után tehetnek vizsgát.
A VMSZ napi 3 ezer forintot, szállást és munkaruhát ad a szakszolgálatot ellátóknak, akik javarészt szünidős főiskolások, egyetemisták. A segítségükkel június közepétől napi 80-90 vízi mentő ad folyamatosan szolgálatot, de a VMSZ vezetője szerint ennél sokkal többnek is tudnának munkát adni, hiszen nem csak a Balatonon, hanem az ország más természetes vizeinél is komoly igény mutatkozik irántuk.