Jogellenesen kezel adatot az a telefonos ügyfélszolgálatot működtető cég, amelyik nem tájékoztatja ügyfeleit arról, hogy hívásukról hangfelvétel készül - közölte az Országgyűlési Biztos Hivatala hétfőn.
2008. június 9. hétfő 17:10 - Hírextra
Az adatvédelmi törvény szerint a hangfelvétel készítése adatkezelésnek minősül, amelyhez – külön törvényi felhatalmazás hiányában – az érintett hozzájárulása szükséges - áll a hivatal közleményében. A beszélgetés megkezdésekor a hívást kezdeményező ügyfelet tájékoztatni kell arról, hogy a beszélgetés hanganyagát rögzítik. Így az ügyfél eldöntheti: hozzájárul-e ahhoz, hogy az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetését rögzítsék, vagy inkább személyesen keresi fel az ügyfélszolgálati helyiséget.
Emellett, az adatvédelmi biztos jogkörében eljáró Szabó Máté álláspontja szerint az ügyfélszolgálatoknak az ügyfél rendelkezésére kell bocsátaniuk egy olyan telefonszámot is, amelyen a beszélgetésekről nem készül hangfelvétel.
A rögzített beszélgetésnek mindkét fél által hozzáférhetőnek és felhasználhatónak kell lennie, hogy bizonyíthatóvá váljon a beszélgetés tartalma. Az ügyfélnek ezen kívül lehetőséget kell biztosítani, hogy rendelkezhessen a felvétellel - tájékoztatta az ombudsman az MTI-t.