A kampány kulcsmotívumát, a liliomot azután viselhetik a vendéglők, hogy közegészségügyi szakemberek elég higiénikusnak találták a helyet, a konyhától a mosdóig - a wc-k külön jelzést kapnak. Az auditálás, azaz értékelés önkéntes alapon történik. Első alkalommal ingyenes, később sem kerül sokba. Az éttermet rendszeresen megvizsgálják higiéniai szempontból.
Eddig Törökországban és Lengyelországban indult el a mozgalom, Budapest után pedig Prága a következő főváros, ahol láthatók lesznek majd a fehér liliomok.
Mind Törökországban, mind Lengyelországban rövid idő alatt több száz étterem kérte ki higiéniai bizonyítványát, cserébe pedig megkapták a szimbólumot, amelyet viselhetnek az üzleten belül vagy akár kint, ajtómatrica gyanánt. Különböző kiadványokban vagy guide-okban, azaz étteremkalauzokban is feltüntethetik - magyarul és angolul - így ez számukra vendégcsalogató vonzerővé válik.
Nem kötelező a takarításkor a háztartási tisztító- és fertőtlenítőszereket gyártó világcég termékeit megvásárolni ahhoz, hogy megkaphassák a jelzést - hangzott el a hétfői tájékoztatón.
Az auditálást Magyarországon a Semmelweis Egyetem közegészségügyi felügyelő szakának harmad- és negyedéves hallgatói, azaz a jövőben higiéniával foglalkozó szakemberek végzik.
Minden étterem kap egy alapos elemzést hiányosságairól és a javításra váró területekről, de akik nem felelnek meg, azokat nem büntetik fekete liliommal. Azon éttermeket, amelyek nem felelnek meg a Fehér Liliom elvárásainak, de utólag elvégzik az elemzés szerinti javításokat, egyeztetés után másodszor is értékelik.
A tájékoztató után adta át a cég régiós igazgatója az első Fehér Liliomot az egyik legpatinásabb budapesti étterem igazgatójának. Az auditálásra a vendégek is jelölhetik kedvenc éttermüket a www.feherliliom.hu weboldalon.