Túl a demonstráción
Mintegy másfél tucatnyi szálkai tüntetett kedden a megyei közútkezelő szekszárdi székháza előtt - az előző nap kezdődött félpályás forgalomkorlátozó demonstráción túl - a településen kialakult állapotok miatt, amelyeket az M6-os autópálya építése okoz.
2008. július 15. kedd 12:45 - Hírextra
"Követelésünknek érvényt akarunk szerezni, el akarjuk érni, hogy a közútkezelő mellénk álljon, ne asszisztáljanak ehhez a folyamathoz" - mondta Bartus Zsolt szervező a tüntetőket fogadó Rimai Rudolfnak, a megyei közútkezelő igazgatójának.
A "Ha ti nem, mi tesszük a dolgunkat", "A vállalkozók zsebében vagytok?", "Ha mi nem érdekeljük az államot, az állam sem érdekel minket", "Colas, húzz az utunkról!" feliratú transzparensekkel érkező küldöttség vezetője újságírók előtt felolvasta a petíciót, amelyet átadott az igazgatónak.
A petíció tartalmazta a kialakult állapot előzményeit: "2008 március végén engedély nélkül megkezdődött a földszállítás, (...) a bal oldali sáv április végére teljesen tönkrement, az aszfalt előbb felgyűrődött, majd széttört".
A tiltakozók szerint hiába jelezték a hatóságnak az út állapotát, saját költségen szakvéleményt is készíttettek, május 15-én megadták a hozzájárulást az építő Colas Hungária számára, holott az út ekkorra már szinte járhatatlanná vált.
Az útépítés okozta terhek érzékeltetésére jelezték: videofelvételek tanúsítják, hogy óránként 40 megrakott kamion halad át a keskeny szerpentinúton, a keletkezett kátyúkat kövekkel és zúzalékkal töltötték fel, ami több helybeli autóját megrongálta, sőt a teherautók is kikerülték ezeket, áttérve a jobb oldali sávba, így hamarosan az út ezen az oldalon is károsodott és megsüllyedt.
Rimai Rudolf közölte, a petíciót a legrövidebb időn belül eljuttatja a Magyar Közút Kht.-hoz, és ígéretet tett arra, hogy érdemi választ fognak adni.
Elmondta: a kezelői hozzájárulás előírja az út folyamatos javítását, ami nem lehet azonos a zúzalékkal való feltöltéssel.
Mint közölte, a Colas Hungária mára összesen 108 kilométer hosszan rendelkezik szállítási engedéllyel, amely a mellékutak mellett több főútvonalat, így a 6-os, az 56-os és a 63-as utat is érinti.
Az engedélykérelemmel együtt állapotfelvételt is készítettek, amelyet a szállítások végeztével meg kell ismételni, ezek összevetése ad alapot az esetleges helyreállítási kötelezettségnek.
Forrás: MTI