Már az interneten is a hirdetéseikkel bombázzák a gyermekeket a gyorséttermek. Nagy-Britanniában a televízióból már kitiltották bizonyos ételek reklámjait azokban az idősávokban, amikor 16 év alattiaknak sugároznak műsorokat.
2008. július 17. csütörtök 07:36 - Hírextra
Taktikát változtattak a gyorséttermek - figyelmeztetnek a brit lapok. A szigetországban tilos a televízióban olyan ételeket vagy éttermeket hirdetni, amelyek termékeiben túl sok só, zsír és cukor van.
Ha már a tévében nem jelenhetnek meg, ott vannak az interneten, méghozzá olyan oldalakon, amelyeket előszeretettel néznek a gyermekek is.
A brit Which? fogyasztóvédelmi lap rámutatott: a többi mellett gyermekeknek készült számítógépes játékokat tartalmazó oldalakon nőtt meg a gyorséttermek hirdetéseinek száma.
A gyermekek fejlődése szempontjából nem túl előnyös ételeket gyártók olyan honlapokat is szponzorálnak, ahonnan ingyenesen tölthetők le játékok a mobiltelefonokra.
Az elhízás a szigetországban és világszerte egyre nagyobb probléma. A túlsúly szinte népbetegség a fejlett országokban, ahol nagyban veszélyezteti a gyermekeket is. Sokan ezért a gyorséttermeket okolják, illetve azt, hogy a fiatalok túl sokat étkeznek ilyen helyeken.