Szódavízzel javítják a csapvizet
A franciaországi Besancon városában annyira tiszta a csapvíz, hogy az önkormányzat úgy döntött: szénsavas változatban Bisontine néven piacra dobja és a forgalmazás nyereségét a ivóvízhálózat karbantartására fordítja.
2008. július 18. péntek 18:49 - Hírextra
Annak ellenére, hogy a boltban vásárolható ásványvizek piaca az utóbbi években 3-4 százalékkal visszaesett, továbbra is a franciák a palackozott vizek elsőszámú fogyasztói a világon. Ezt a tényt is mérlegelhette Besancon városának önkormányzata, amikor elhatározta, hogy a környék csapvizét szénsavas formában palackozza és Bisontine néven piacra dobja.
A France 2 francia közszolgálati televízió riportja szerint a megvalósítást megkönnyítette, hogy a városban húsz éve működik egy 15 főt foglalkoztató, szénsavas üdítőitalokat előállító üzem. Az önkormányzat a saját szabadalmaztatású szénsavas vízből évi 100 ezer palack előállítására adott megrendelést a Rieme magáncégnek, amely egyszerűen - minden egyéb kiegészítő anyag nélkül - a kifogástalan csapvizet széndioxiddal nyomás alatt telíti, azaz szódavizet készít nagy mennyiségben.
Az új márka bevezetésével az önkormányzat nem titkolt célja: környezetvédő módon a csapvíz fogyasztásának népszerűsítése, szénsavmentesen is.
Az üvegek visszaválthatóak és újrahasználhatóak, a forgalmazás kizárólag a város körüli 50 kilométeres körzetben történik, s a Bisontine bolti ára minden egyéb szénsavas ásványvíznél kevesebb.
Jean-Louis Fousseret polgármester a televíziónak elmondta: a környezetet kímélve nem kamionokkal, és nem több száz kilométeres távolságban, hanem kis teherautókkal csak a környékbeli települések üzleteibe szállítják a Bisontine-t.
A Loue - amelyből a Bisontine-t nyerik - halállománya miatt Franciaország egyik legtisztább folyójának számít. Ennek ellenére az önkormányzat külön reklámkampányt indított a lakosok meggyőzésére, akiknek többsége eleinte nem kívánt - még palackozott formában sem - csapvizet fogyasztani.
A márkát kitaláló Big-Bang ügynökség vezetője, Jean-Marie Vogt meg volt arról győződve, hogy az embereknek azokat az előítéleteit kell eloszlatni, amelyek alapján azt gondolják, hogy a csapvíz mindig klór- vagy vízkőízű. A víz szerinte az emberek képzeletében a tisztaságot jelenti, és ehhez kellett a színkódot, nevezetesen a nagyon tiszta kéket megtalálni, amely az üveg címkéin virít.
A néhány hónapja piacra dobott Bisontine forgalmazásából befolyó nyereséget az önkormányzat a környék ivóvízhálózatának karbantartására fordítja.
Forrás: MTI