A kalóriatartalom eddig csak az éttermek honlapjain vagy néhány helyen a tálcákon volt feltüntetve, ám a fogyasztók szombat óta már rögtön a vásárlás pillanatában szembesülhetnek azzal, hogy pontosan mit készülnek megvenni. Az elhízás visszaszorítását célzó rendelkezés értelmében a kalóriaértéket jól látható helyen a pénztár fölött, lehetőleg az árjegyzék mellett kell kiírniuk az éttermeknek.
Az Egyesült Államokban mindeddig példa nélküli szabály mintegy 2500 New York-i étteremre vonatkozik, amelyeket 2 ezer dolláros büntetés fenyeget, ha nem tesznek eleget.
A hétvégén még több étteremlánc teljesen figyelmen kívül hagyta az új kötelezettséget, vagy nehezen olvasható, kisbetűs tájékoztatást biztosított a kalóriaértékekről, gyakran nem az összes, hanem csak néhány népszerűbb ételre vonatkozóan.
Cathy Nonas, New York város egészségügyi ügyosztályának illetékese szerint többen azért vonakodnak feltüntetni a szóban forgó számokat, mert attól tartanak, hogy azok megváltoztathatják a vendégek étkezési szokásait. A szabály célja valóban az, hogy hozzásegítsék az embereket a tudatos döntéshez szükséges információkhoz. Az elhízás az egész országban komoly problémát jelent, s ez alól New York sem kivétel - hangsúlyozta Nonas.
A kalóriatartalom feltüntetése olykor maguknak az éttermeknek is tanulsággal szolgál: a Starbucks, a Wendy,s és a Dunkin, Donuts például már hónapok óta kiírja a kalóriaértékeket, és bizony néhány étteremvezető maga is meglepődve tapasztalta, hogy egy tejszínhabos frappuccinóban több kalória van, mint egy dupla sajtburgerben vagy hogy egyetlen lekváros fánk 270 kalóriát tartalmaz, amely a napi átlagos ajánlott kalóriaszükséglet több mint egytizede.