Először fordult elő, hogy januártól június végéig több mint négymillió látogató - üzletember és turista - kereste fel a Felkelő Nap országát. A sikerben nagy szerepe volt a külföldön megrendezett Az úti cél Japán című promóciós kampányoknak, az egyes tartományok tematikus - művészeti, hagyományőrző, manga, animációs film - rendezvénysorozatainak és nem utolsósorban a japán fizetőeszköz, a jen gyengeségének a külföldi valutákkal szemben.
A látogatók sorában a dél-koreaiak álltak az élen, 1,32 milliónyian érkeztek a félsziget déli részéről (+8,1 százalék), őket a tajvaniak követték (723 ezer fő, +6,9 százalék), nyomukban a kínai szárazföldről érkezett vendégekkel (499 ezer fő, +15 százalék). Ázsián kívülről az amerikaiak jöttek a legtöbben (401 ezer fő - ez félszázalékos csökkenés), őket a britek követték (104 ezer fő, -2,7 százalék), majd a kanadaiak (86 ezer fő, +9,4 százalék).
Japán 10 millió látogatót szeretne fogadni 2010-ben.
Míg a szigetországra érkezők száma nőtt, az onnan külföldre utazók száma csökkent az első félévben. 2007 első hat hónapjában 8,34 millióan voltak, idén június végéig 7,94 millió japán ment világot látni. Részben ugyanabból az okból csökkent a számuk, mint amiért többen érkeztek hozzájuk: a jen gyengélkedése sokakat elriasztott az utazástól, és fontos tényező, hogy manapság a japán fiatalok kevésbé érdeklődnek a hosszú külföldi barangolások iránt.