Az adidas 60 százalékkal növelte értékesítését Kínában
A német adidas sportszer- és sportruhagyár az első félévben 60 százalékkal növelte értékesítését Kínában, és az olimpia további sikert hozott.
2008. augusztus 25. hétfő 10:00 - Hírextra
A pekingi olimpia hivatalos sportruházati partnereként az adidas több mint 3 millió terméket szállított 214 szövetségeknek, önkénteseknek, tisztségviselőknek és másoknak. Tizenhat nemzeti olimpiai bizottságot ruházott fel, közte a kínait, és további három olimpiai csapatot a legjobb hat közül.
Pekingben több mint 3000 sportoló küzdött az adidas termékeiben, és a cég a 28 olimpiai sportág közül 27-ben szerepelt árucikkeivel, büszkélkedett az adidas közleménye hétfőn.
Az adidas piacvezető lett Kínában, és előrejelzése szerint biztosra vehető, hogy az idén már Kína lesz a vállalat második piaca az Egyesült Államok után, és 2010-re a kínai értékesítés meghaladja az egymilliárd eurót. Júliusban Pekingben nyílt meg az adidas eddigi legnagyobb áruháza a világon.
Az adidas az első félévben 286 millió eurós adózott eredményt ért el kisebbségi részesedések nélkül, 23 százalékkal többet az egy évvel korábbi 232 milliónál.
A forgalma 4 százalékkal 5,142 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 4,938 milliárdhoz képest, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12 százalékos volt a növekedés. Latin-Amerikában 23 százalékkal 381 millió euróra, Ázsiában 17 százalékkal 1,214 milliárd euróra, Európában 11 százalékkal 2,352 milliárd euróra nőtt, Észak-Amerikában 19 százalékkal 1,16 milliárd euróra csökkent a forgalom.
Tavaly az adózott eredmény kisebbségi részesedések nélkül 14 százalékkal 551 millió euróra emelkedett, a forgalom 2 százalékkal 10,299 milliárd euróra nőtt. Latin-Amerikában 32 százalékkal, Ázsiában 12 százalékkal, Európában 5 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában 9 százalékkal csökkent a forgalom.
Forrás: MTI