Vita a 91-es busz vonalvezetéséről
Nem csendesedik a vita a 91-es busz új vonalvezetéséről a II. kerület érintett utcáiban lakók, valamint a BKV között; előbbiek környezetszennyezésre, míg a cég közérdekre hivatkozik, a helyi önkormányzat a járat új vonala mellett áll ki: mert az "több emb
2008. szeptember 3. szerda 16:18 - Hírextra
Az érintett Gábor Áron utca környékén élők szerdán az MTI-nek küldött közleményükben azt írták: "határozott fellépésre" készülnek a szeptember 6-án életbe lépő menetrend ellen, mert úgy látják, hogy a járat forgalmi dugókat okozna, és drámai mértékben növelné a zaj- és környezetszennyezést.
Sérelmezik azt is, hogy a BKV nem egyeztetett velük az új járatról. Közölték, eddig mintegy fél ezer helyi lakos, továbbá egy bölcsőde is csatlakozott a tiltakozáshoz.
Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI megkeresésére elmondta, korábban a kerületi önkormányzat kérte a BKV-tól, hogy ebben az irányban hosszabbítsák meg a 91-es busz vonalát, és az új vonalvezetést a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) is támogatta.
Balaton Balázs, a II. kerület médiareferense az MTI-nek azt mondta, úgy látják, hogy a 91-es járat meghosszabbítása lényegesen több embernek hasznos, mint ahánynak esetleg zavaró. Közölte, az önkormányzat érdeke az, hogy lakosai biztonságosan, a legkevesebb átszállással, megfelelő időben jussanak el közösségi közlekedéssel munkahelyeikre, vagy a Szent János kórházba, ami nemrég súlyponti intézményként működik.
Láng Zsolt (Fidesz) polgármester korábban azt közölte, támogatják a meghosszabbítást, ám a busz útvonalát a szakértőknek kell kijelölniük.
Korábban a BKV az MTI kérdésére azt közölte, az új menetrendeket tartalmazó térképeket addig nem adják ki, amíg nem biztos az új járatok vonalvezetése.
A közlekedési vállalat két lépcsőben, augusztus 19-ével, illetve szeptember 6-ával változtatja meg a járatok menetrendjét és számozását. A cég a változtatásoktól 1,1 milliárd forintos megtakarítást vár a következő évre; az átállás pedig becsléseik szerint "legfeljebb" 250 millió forintba kerül.
Az utóbbi évek legnagyobb járatátszervezését a városszerkezeti változásokkal, az új lakóterületek kiépítésével indokolta a fővárosi cég; a tervekről valamennyi kerületi önkormányzattal egyeztettek.
Forrás: MTI