Vizuális nevelésben fontos a dizájn is
A gyermekek kreativitásra épít a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a világ egyik legnagyobb vegyipari termékeket gyártó cégének közös kezdeményezése. Ennek célja, hogy a gyermekek figyelmét felhívják arra: a környezetük alakítása rajtuk is múlik, és
2008. szeptember 17. szerda 15:20 - Hírextra
A projektről szerdán délelőtt tartottak sajtótájékoztatót a XI. Bocskai István Általános Iskolában a MOME és a Henkel Magyarország szakemberei. Mint elhangzott, a program módot ad arra, hogy a gyermekek tanórákon, szakközi foglalkozásokon ismerkedjenek a témával, érezzenek rá az újítás fontosságára, az új dolgok és megoldások szükségességére, és arra, hogy legyenek igényesek a környezetükre, a tárgyaikra.
A program szakmai anyagait a MOME formatervező, design- és művészetelmélet szakos hallgatói készítették el. A háttéranyagként szolgáló Design és Innováció című brosúra mai és egykori hallgatók innovatív művein keresztül ismerteti meg a formatervezés különböző területeit a gyerekekkel.
A tanórák és szakköri foglalkozások számára készült egy tanmenet, amely kilenc foglalkozás keretében javasolja a témák feldolgozását. A szakirodalmi jegyzék pedig a szemléltetéshez, további ismeretanyag megszerzéséhez kínál könyvet és folyóiratforrásokat, valamint internetelérhetőségeket.
A tanmenet elkészítésében résztvevő MOME-hallgatók bemutatóórát tartanak két helyszínen, az újbudai Bocskai István Általános Iskolában és a körösladányi Tüköry Lajos Alapfokú és Művészeti Általános Iskolában..
A két említetten kívül a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézmények két tagiskolája illetve a váci Juhász Gyula Általános Iskola kapcsolódik be a programba.
A MOME sikerességét bizonyítja az a tény is, hogy tavaly Domán Rajmund fiatal formatervező lett a cég nemzetközi művészeti pályázatának nyertese kotyoGO elnevezésű, hordozható kávéfőzőjével.
Forrás: MTI