11 millió forintért a tömegközlekedést népszerűsíti a BKV
A tömegközlekedést népszerűsítéséért indított, 11 millió forintba kerülő program első eredményeiről számolt be a közlekedési cég csütörtökön Budapesten.
2008. szeptember 25. csütörtök 13:43 - Hírextra
A BKV az autósok körében végzett felméréseket 2007 szeptemberétől idén februárig. A kiértékelések még tartanak, de néhány eredményt már beépítettek az idei paraméterkönyvbe - mondta a sajtótájékoztatón Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese .
A legnehezebben az egyedülálló férfiak győzhetők meg, hogy változtassanak közlekedési szokásaikon, vagyis az autó helyett válasszák a tömegközlekedést - ismertette a közvélemény-kutatás és az ahhoz kapcsolódó program eddigi eredményeit Tomay Kyra, a felmérést végző cég munkatársa. A nők, a magasabb végzettségűek, a fiatalok fogékonyabbak a "környezettudatos" érvek befogadására, közülük többen használják a közösségi közlekedést - tette hozzá.
Elmondta: a megkérdezettek leggyakrabban a P+R parkolókat és az utazással arányos vonaljegyeket hiányolták.
A programban részt vevők egyhatodát sikerült meggyőzni, hogy autó helyett a tömegközlekedést használja - mondta Tomay Kyra, megjegyezve, Budapesten ezer emberre 357 autó jut, ami igen magas szám.
Mint közölte, a főváros négy külső kerületében választottak ki 2.000 családot, közülük végül 354 vettek részt a programban.
A BKV ingyenjegyeket adott a résztvevőknek.
Forrás: MTI