Ötmillió forintba került a Plus üzletlánc számára egy megtévesztő leárazási akció a Gazdasági Versenyhivatal döntése értelmében - jelenti a HavariaPress.
2008. október 6. hétfő 12:25 - Hírextra
A versenyhatóság a közelmúltban több üzletlánc akciótartási gyakorlatát is vizsgálta, s ez alapján kiderült, hogy a Plus és a Match is megtévesztette fogyasztóit. Az akciósként hirdetett termékek egy részét ugyanis már a leárazás első napján sem lehetett megvásárolni a kereskedelmi láncok egyes üzleteiben, vagy az induló készlet irreálisan alacsony volt. A Match azonban csupán csekély súlyú jogsértést követett el, így - a Plus-szal ellentétben - megúszta pénzbüntetést. A GVH vizsgálata szerint a Plus január 1. és február 29. között meghirdetett akciójának csaknem kétmillió példányban terjesztett reklámjával szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak elérhetőek az akció első napjától kezdve. A Plus azt sem biztosította, hogy egyes üzletek ne irreálisan alacsony indulókészlettel vágjanak bele a leárazásba. A versenyhatóság szerint a Plus ezzel a magatartásával megtévesztette a fogyasztókat, ezért 5 millió forintos bírságot kell fizetnie. Súlyosbító körülményként vették számításba, hogy a Plus a piac jelentős szereplője, s a jogsértő tájékoztatások széles fogyasztói körhöz jutottak el. Hasonló ügyben elmarasztalták a Csemege Match Zrt.-t is, de mivel a jogsértés - az akciókban érintett termékek és üzletek számához mérten - csekély mérvű volt, a GVH eltekintett a bírságolástól.