Nem jött ki a kakaó, bírságot kapott a mosószer
Tizenötmillió forintra bírságolta a Vanisht, a klórmentes fehérítők forgalmazóját a Gazdaság Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztése miatt. A GVH azért lép fel ilyen keményen, mert Magyarországon még alacsony szinten van a fogyasztói tudatosság.
2008. október 13. hétfő 20:02 - Hírextra
Tizenötmillió forintra bírságolta a Vanisht, a klórmentes fehérítők forgalmazóját a Gazdaság Versenyhivatal (GVH) a termékek reklámja miatt - mondta el az InfoRádiónak Mihálovits András, a versenyhivatal szóvivője.
a GVH a folteltávolító, fehérítő hatású szerek reklámjainak igazságtartalmát vizsgálta, és mint azt a szóvivő kifejtette, azt tapasztalták, hogy színes ruhákon korántsem lehet korlátlanul alkalmazni ezt a szert. Az ominózus kakaófolt eltávolíthatósága is erősen megkérdőjelezhető - jelentette ki Mihálovits András. Így a fogyasztók megtévesztése miatt kapta a bírságot a vállalkozás.
A szóvivő elmondta: annak ellenére maradtak megtévesztő reklámok a piacon, hogy az előző években sokat foglalkozott a GVH a mosóporok hirdetéseivel. A cégek annyira nagy energiákat ölnek a fogyasztók meggyőzésébe, hogy apróbb hiányosságok, csúsztatások még a legnagyobbak esetében is becsúsznak időnként - figyelmeztetett.
Szeretnénk azt gondolni, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és alaposan végigböngészik a megvásárolandó termékek címkéit - fűzte hozzá a GVH szóvivője. Mint mondta, a Vanish esetében is több olyan kijelentés volt a reklámban, amelynek igazságtartalmát könnyen meg lehet állapítani a címke tanulmányozásával.
Mihálovits András rámutatott ugyanakkor: az útnak még az elején vagyunk. Azért lép fel a GVH ilyen szigorúan, mert a fogyasztói tudatosságnak még alacsony a szintje, és a felmérések szerint egy jól eltalált reklámmal sokakat meg lehet győzni.
Forrás: inforadio
Biopont meg nem kell venni.
A Ariel Magyarországon kapható változata is sokkal kisebb mértékben tisztit,mint az Ausztriában kapható változat!