Hézagmentes a magyar vasuti közlekedés szabályozása?
A magyar vasúti közlekedés szabályozásában nincsenek hézagok, annak szigorú és következetes betartása kizárja a balesetek lehetőségét - írta a vasúttársaság pénteki közleményében az MTI-nek. A rendőrség és a vasúttársaság egyelőre nem tudta megmondani, mi
2008. október 17. péntek 12:42 - Hírextra
A MÁV a leghatározottabban visszautasít, és hangulatkeltésként értékel minden olyan állítást, amely megkérdőjelezi a vasúti közlekedésre vonatkozó szigorú utasításrendszert - szögezi le a dokumentum, ami szerint a cég "következetesen felépített szigorú szabályozása" kiáll minden próbát, és megfelelő alapot teremt a hazai vasúti közlekedés maximális biztonságához.
A vasúttársaság a négy halálos áldozatot követelő monorierdei tragédiával összefüggésben a sajtóban megjelent találgatásokra és állításokra reagált. A Pest megyei Monorierdőnél október 6-án egy személyvonat hátulról belerohant egy InterCity szerelvénybe, a balesetben négyen meghaltak, s csaknem harmincan megsérültek.
A MÁV arra is felhívja a figyelmet, hogy a vasúti közlekedésre vonatkozó utasításai szigorú hatósági engedélyeztetés alapján, az illetékes közlekedési hatóság folyamatos ellenőrzése mellett érvényesülnek, és teljes egészében megfelelnek a nemzetközi normáknak.
A vasúti utasítások egymásra épülő rendelkezései pontosan és szigorúan szabályozzák, hogy az egyes beosztásokban szolgálatot teljesítő vasutasoknak, így a mozdonyvezetőknek, adott forgalmi helyzetben milyen előírt feladataik vannak, mit és hogyan tehetnek, ha valamely műszaki berendezés nem működik - írja a cég.
A közlés szerint a MÁV utasításrendszerei a legszélesebb körben szabályozzák azokat az eseteket, amikor egy vonatnak a normálistól eltérően kell közlekednie. Így külön szabályozás vonatkozik azokra a helyzetekre is, amikor a biztosítóberendezés vagy annak bizonyos elemei meghibásodnak.
A közlemény konkrét példaként említette azt a mozdonyvezetőknek kiadott utasítást, amelyik rögzíti, milyen eljárást kell követni abban az esetben, ha a vasúti pálya biztosítóberendezései nem működnek vagy az utasításoknak megfelelően ki kell iktatni egy berendezést. Az előírás a 15 km/h sebesség maradéktalan és szigorú betartása - teszik hozzá.
Korábban több lap is arról írt, hogy a személyvonat a megengedett sebességet túllépte, mielőtt belerohant az InterCitybe.Kavalecz Imre sajtófőnök az MTI megkeresésére azt közölte, még nem fejeződött be a baleset vizsgálata a vasúttársaságnál, és azzal mindenképpen megvárják a rendőrségi vizsgálat végét.
Bényi Mónika, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI megkeresésére azt közölte, még szakértői véleményekre várnak, így nem tudni, meddig tart a vizsgálat. Mint mondta, alapesetben egy vizsgálat két hónapig tart.
Forrás: MTI