Fidesz: tovább folytatódik a vasút szétzilálása
A Fidesz szerint tovább folytatódik a vasút szétverése, a Gyurcsány-kormány kapkodása 100 milliós vagy akár milliárdos kárt is okozhat - mondta Fónagy János, az ellenzéki párt szakpolitikusa hétfői sajtótájékoztatóján.
2008. november 10. hétfő 13:00 - Hírextra
Folytatódik a magyar vasút szétverése, a vezetési alkalmatlanság és a megszorítások miatt a magyar vasút képtelen arra, hogy az ország és az emberek érdekeit szolgálja - jelentette ki az Orbán-kormány egykori közlekedési minisztere.
Mint mondta, az elmúlt napokban vált nyilvánossá, hogy a közlekedési tárca korábbi szándékai ellenére, mégsem bővítik az ütemes menetrend szerint közlekedő járatokat, és a mellékvonalak bezárását sem állítják le. Szerinte ugyanakkor a költségvetési megszorítások miatt csökkentett forgalom nem megtakarítást eredményez, hanem többletkiadást fog okozni, így 100 milliók és milliárdok vesznek kárba a kormány kapkodása miatt.
Fónagy János közölte: a MÁV Start még áprilisban elkészítette ütemes menetrendre vonatkozó javaslatát, amely olyan rendszert hozott volna létre, amelyben kalkulálható módon közlekednek a vonatok, és nincsenek holtidők, mert a munkaerő és az eszközök is folyamatosan dolgoznak. Ez a rendszer visszaszoktatná az embereket a vasútra, hiszen a rövidtávú anyagi előnyök mellett, az emberek bizalmának helyreállítását eredményezné - tette hozzá.
A miniszter azonban később megváltoztatta az instrukciókat: törölte az új menetrend által megkövetelt 6-7 százalékos forgalombővülést, és azt mondta, hogy a MÁV Start teljesítménye 2009-ben nem haladhatja meg a 2008-as szintet.
Fónagy János szerint ezzel tovább nehezedik a vasúti szolgáltatást igénybe vevők helyzete, több pénzért kevesebb szolgáltatást kapnak, holott az emberek joggal várják el, hogy a adóforintjaiként megfelelő szolgáltatást nyújtsanak számukra.
A politikus hangsúlyozta: a Gyurcsány-kormány az elmúlt években az mellékvonalak bezárásával, vasútnak járó pénzek visszatartásával és a MÁV hitelfelvételre kényszerítésével, valamint az egyedül nyereséges vasúti üzletág eladásával nehéz helyzetbe hozta a nemzeti vasúttársaságot és a vidéki embereket is; ugyanakkor az elmúlt napokban annak is tanújelét adták, hogy a felkészületlenség és a kapkodás miatt ott is képesek kárt okozni, ahol egyébként az emberek javára lehetne tenni.
Forrás: MTI