KDNP: csőd felé tart a főváros
A KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint Demszky Gábor elmúlt kétévi főpolgármesteri ténykedését a koncepció hiánya, kapkodás, helyetteseinek politikai torzsalkodása, hivatalának rossz működése, s az "utánam a vízözön" szemlélet jellemzi; az ígéretek jó ré
2008. november 10. hétfő 16:28 - Hírextra
Bagdy Gábor azon a hétfői tájékoztatón beszélt erről, amelyen a KDNP négy fővárosi képviselője értékelte a főpolgármester és a városvezetés választások óta végzett tevékenységét.
Mint mondta, a főváros egyre koszosabb, az egységes parkolási rendszer helyett korrupciógyanús parkolási ügyekről hallani, csúszik a Szabadság híd felújítása, a BKV járműparkja egyre korosabb, a közműdíjak pedig jelentősen növekednek, mivel a főváros osztalékhoz akar jutni cégeiből.
Hozzátette, hogy az önkormányzat pénzügyi helyzete egyre drasztikusabban romlik, beigazolódni látszik Atkári János korábbi pénzügyi főpolgármester-helyettes azon megállapítása, hogy a főváros a csőd felé száguld. A politikus szerint ezt erősíti az is, hogy a városvezetés által ígért működési eredmény nem teljesül, s emiatt 2011-ig 60 milliárd forinttal lesz rosszabb helyzetben az önkormányzat.
Rétvári Bence közölte: Demszky Gábor évek óta azzal kíván pozitív színben feltűnni a választók előtt, az a stratégiája, hogy a város fejlesztését tekinti elsődlegesnek, s nem a város működtetését. A főváros és a kormány közti Budapest szerződésre utalva azt mondta, félidőben is látható már, hogy sok ígéret biztosan nem fog teljesülni.
Leszögezte, hogy a beruházások nem a pénzügyi válság, a világgazdasági folyamatok miatt maradnak el, hanem azért, mert rosszul politizál a városvezetés, felelőtlen vállalások történtek. Példaként említette az aquincumi híd és a ferihegyi gyorsvasút építésének, a Moszkva tér rendezésének és a közigazgatási reformnak a meghiúsulását.
Rétvári Bence kitért arra, hogy bizonytalan az eddigi 83 milliárd forint mellé évi 20 milliárd forint veszteséget halmozó BKV helyzetének rendezése is. Mint mondta, befuccsolt az útfelújítási program is, mivel a kormány a fővárosi egy forint mellé már csak 30 fillért ad. A 4-es metró költségei egyre nőnek, a befejezési határidő pedig folyamatosan kitolódik. Az 1-es és a 3-as villamos három kilométernyi, három megállós szakaszára 44 milliárd forintot fordítanának, miközben Debrecenben alig 18 milliárd forintból nyolc kilométer pálya épül és 18 új villamost is vesznek - tette hozzá.
Endrédy István a múlt hónapban a fővárosi képviselők elé került monitoring-jelentés kapcsán rámutatott arra, hogy a városvezetés úgynevezett Podmaniczky fejlesztési programjából eddig csak 2 százalék valósult meg, s az anyag szerint még 13 százalékra van pénz. Hozzátette, hogy a fejlesztések szükségességét ők sem vitatják, de például a rossz megvalósítás miatt alig 20 százalék lehet a teljesülés.
A problémák közül kiemelte a 2-es metró felújítását, amelynek kapcsán - a városvezetés által is elismerten - nem a terveknek megfelelően történt a kivitelezés, nem valósult meg a gödöllői HÉV-vel való összeköttetés. A Rác fürdő felújítása pedig Endrédy István szerint egyfajta "állatorvosi lova" is lehetne a főváros beruházási politikájának. Már négy határidő-módosítás történt ez ügyben, s jóformán csak annyit látni, hogy időnként lebontják azt, amit felépítettek - mondta.
Wertán Zsolt az önkormányzat nevében lefolytatott közbeszerzések problematikájára hívta fel a figyelmet. Kiemelte, hogy a szabálytalan közbeszerzés miatt 10 milliárd forint büntetést kell fizetni az uniónak a csepeli szennyvíztisztító építése kapcsán. A BKV elhíresült busztenderét pedig úgy írták ki, hogy a nyílt közbeszerzésre csak egy ajánlattévő tudott jelentkezni, az is csak úgy, hogy a BKV vezetőjének családi kötődései elértek hozzá - közölte.
Forrás: MTI