Palackban az újbor
Enyhén málnás ízű az idei Beaujolais Nouveau francia újbor, amelynek új évjáratát világszerte külön ünnepségeken köszöntötték a csütörtökre virradó éjszakán a rajongók.
2008. november 20. csütörtök 16:53 - Hírextra
Az idei rendezvények a válság ellenére - vagy éppen azért - mindenütt a lehető legnagyobb pompával zajlottak, a reklámkampány célja megállítani az eladások már tavaly megkezdődött csökkenését.
Tokióban, ahol az időeltolódás eredményeként először kezdődött a borünnep, az éjfél beköszönte, az árusítás kezdete előtti visszaszámlálást óriás képernyőn követhették az érdeklődők, Japán ugyanis a Beaujolais első számú piaca, a Hakone-hegységben fekvő Junesszun gyógy- és élményfürdőben pedig éppenséggel az újborban mártóztak meg a nedű rajongói (valójában a lilára színezett vizű medencébe öntötték éjfél előtt néhány palack tartalmát).
New Yorkban a francia bort forgalmazó vendéglők séfjei rendeztek motoros felvonulást, egy Las Vegas-i hotelbe pedig helikopteren érkezett az első szállítmány az igényes kaszinóvendégeknek.
Beaujeu községben, a francia borvidék központjában a hagyományoknak megfelelően rendezték meg a szőlővenyige-ünnepet, felvonulással, 1400 fős díszvacsorával, bordalokkal. 10 másodperccel éjfél előtt kikiáltó köszöntötte az új évjáratot és tűzijáték kezdődött, a polgármesteri hivatal körül felállított sátrakban pedig rögtön megkezdték az ital kimérését. Sok külföldi érkezett az ideiglenes borfővárosba, köztük kínaiak és japánok is.
Idén a termés a kedvezőtlen időjárás miatt visszaesett, 1975 óta a legkisebb mennyiséget takarították be a bort adó szőlőfajtából, de a Beaujolais Nouveau 2008 gyümölcsös-málnás aromájával elégedettek voltak a fogyasztók, a borászok pedig bíznak a kereskedelmi sikerben.
Tavaly rossz éve volt a francia specialitásnak, bár 17 millió palackot exportáltak belőle, ez 20 százalékos csökkenést jelentett 2006-hoz képest. Ezért az Inter Beaujolais nevű, a bor népszerűsítésével foglalkozó szervezet másfél millió eurós összeget (400 millió forint) fordít a reklámozásra, az összeg harmadát Japánban.
Forrás: MTI