Gyorsul a 4-es metró
Megkezdődött a 4-es metró Fővám téri állomásához kapcsolódó peronalagutak építése, s márciusban az alagútfúró pajzsok is megérkezhetnek az állomásra - nyilatkozta Klados Gusztáv, a BKV 4-es metró projektigazgatója pénteken az MTI-nek.
2008. november 21. péntek 18:15 - Hírextra
A szakember elmondta, hogy a Hídépítő Zrt.-vel hónapok óta folytatott tárgyalások sikerrel zárultak, s megtalálták azt a megoldást, amely biztonságos, költséghatékony és a legelőnyösebb a fővárosi önkormányzat számára. A Hídépítő felgyorsította a munkálatokat, s nemrég olyan megoldást is talált, ami lehetővé teszi, hogya Duna alá benyúló peronalagutak a legbiztonságosabban épüljenek meg - jegyezte meg az igazgató. Hozzátette, hogy már nemcsak az állomás területein, hanem a folyó medréhez közel is jól haladnak a munkálatok.
Az igazgató kifejtette, hogy műszakilag mindez azt jelenti, hogy a kivitelező a Duna alá benyúló 40 méteres peronalagutakat mintegy 20 méterrel eltolja a Kálvin tér felé, hogy a kockázatos munkálatok a folyó medrétől minél távolabbra kerüljenek. A megoldás lényege, hogy a majdani alagutak fölött, de a Duna alatti részen egy csövekből álló védőernyő épül, amely megakadályozza a vízbetörést, a földomlást. Ez az úgynevezett "segédeljárás" nem zárja ki, hogy szükség esetén a korábban a Hídépítő osztrák tervezője által javasolt fagyasztásos technológiát is alkalmazzák - fűzte hozzá.
Az igazgató közölte, hogy a peronalagutakkal kapcsolatban a Hídépítő még várja a szakhatóság jóváhagyását, mivel az építési engedélyt módosítani kellett. A munkálatok felgyorsítása érdekében viszont megkezdődött a peronalagutak azon részének építése, ami nem érintett a változtatások által.
Így reális lehet a projekt igazgatóságnak az az elvárása, hogy az állomás márciusban már fogadni tudja az első fúrópajzsot - mondta az igazgató. A napokban távozott mérnökkel kapcsolatban Klados Gusztáv megerősítette, hogy Jávor Péter feladata az Eurometro által összeállított jelentések műszaki ellenőrzése volt. Kitért arra is, hogy a Gellért téri átkötő alagút építésére javasolt, nem kellően alátámasztott és kidolgozott munkamódszert azóta jelentősen átdolgozta a Bamco, így az már alkalmas arra, hogy a szakhatóság jóváhagyja.
"A projektigazgatóság számára biztonság a legfontosabb szempont, semmilyen körülmények között nem vállalunk fel egy olyan technológiát, amelyről úgy érezzük, hogy az nem biztonságos" - szögezte le Klados Gusztáv.
Forrás: MTI