Sokat foglalkoztunk Barack-kal
Az amerikai elnökválasztás iránt szokatlan mértékben érdeklődtek a magyar nézők - a külpolitikai témákhoz képest. A nézők elégedettek voltak az MTV híradósainak munkájával - derül ki a Szonda Ipsos kutatásából. Az amerikai elnökválasztás a magyar nézőket
2008. november 23. vasárnap 09:50 - Hírextra
A Szonda Ipsos kutatása szerint az információk elsődleges forrása a televízió volt: a téma iránt fogékony felnőttek 94%-a tévés híradásokból tájékozódott, de a nyomtatott sajtót és a rádiót is sokan említették.
A televízió csatornák közül a Magyar Televízió fordította a legnagyobb figyelmet az amerikai elnökválasztásra, amit a nézők így is érzékeltek, derül ki a felmérésből. A köztévé riporterei a budapesti stábbal együttműködve rendszeresen élőben tudósítottak New Yorkból, Phoenixből és Chicagóból, a hírműsorokban ezen felül elemzések és összefoglalók biztosították a nézők tájékozottságát.
Az m1 hírműsorait nyomon követő válaszadók többsége (72%) megfelelőnek találta a tudósítók munkát és a közvetítések színvonalát, közel negyedük (22%) pedig kifejezetten magas színvonalúnak értékelte az MTV híradósainak munkáját.
A félnyolcas Híradóra napi átlagban közel 1 millió fő kapcsolt oda. Heti viszonylatban ez a szám megközelíti a 3 millió nézőt, 2008 szeptemberében és októberében pedig havi átlagban az 5,2 milliót. A Szonda-Ipsos felmérése is igazolja a nézettségmérési adatokat: minden második magyar látta az MTV egy-egy közvetítését.
A nézők háromnegyede szerint a közszolgálati televízió feladata, egy ilyen horderejű eseményről részletekbe menően, a helyszínről tudósítson. "A világ összes komoly tévétársaságához hasonlóan, de hazánkban egyedüliként, több helyszínről élőben jelentkeztünk. Azt hiszem, a magyaroknak is jár az, amit más országokban már megszoktak a nézők: minden információ első kézből, a helyszínről" - mondta Kert Attila, az MTV hírigazgatója.
Forrás: MTI