Újabb 80 millió a semmire?
Erőteljesebben kell csalogatni az uniós pénzeket a budapesti metróépítéshez, mivel a beadott pályázat nem domborította ki kellőképpen a 4-es metró kapcsolódását egy összefüggő közlekedési rendszerhez. Az eredményesebb kommunikációs hatás elérésére az ezze
2008. november 26. szerda 20:34 - Hírextra
A főpolgármesteri kabinet támogatta, hogy megemeljék a 4-es metró PR-keretét 80 millió forinttal. Minderre azért van szükség, mert a további uniós támogatásról döntő illetékesek észrevételezték, hogy a beadott pályázat nem mutatta kellőképpen a 4-es metró kapcsolódását egy összefüggő közlekedési rendszerhez.
A kommunikációs keretösszeg 80 millió forinttal történő megemelését a DBR Metró Projekt Igazgatóság közlemény így kommentálta: a cél, hogy a brüsszeli döntéshozók a támogatásról szóló szakmai pályázat pénzügyi és műszaki dokumentációja mellett pontos kiegészítő információkkal is rendelkezzenek a magyar főváros fejlesztési terveiről, közlekedési koncepciójáról és az egyes projektekről.
A többnyelvű kiadványok, a brüsszeli és budapesti kiállítások, illetve a különböző szakmai konferenciák költségigénye 80 millió forint, amelyet belső átcsoportosítással biztosít a DBR, így többletköltséget a döntés nem jelent.
A közlemény szerint a DBR 2005 óta negyedévente átlagosan valamivel több, mint 10 millió forintot fordított a 4-es metró beruházással összefüggő tájékoztatási feladatokra. Eddig mintegy 183 millió forintot költöttek a 214 millió forintos keretösszegből. Egyebek mellett ebből a keretből fedezte az igazgatóság az építkezéssel, forgalomkorlátozással kapcsolatos lakossági tájékoztatás, az információs pavilonok, projekttáblák, nyílt napok, sajtóhirdetések, sajtóbejárások, a weboldal aktualizálás, a különböző szakmai konferenciák és a beruházással összefüggő lakossági megkeresések kezelésének költségeit.
A külföldi példák azt mutatják, hogy hasonló beruházások esetében a projektköltség egy-másfél százalékát költik tájékoztatásra, a 4-es metró esetében ez 0,06%.
Az európai uniós tájékoztatás első lépéseként idén novemberben az Európai Parlamentben és a Brüsszeli Magyar Kulturális Intézetében interaktív kiállításon mutatták be Budapest közlekedés-fejlesztési terveit, új stratégiai elképzeléseit, köztük elsősorban a 4-es metró projektet.
A 4-es metró nem csak egy új vonal, hanem egy összefüggő közlekedési rendszer egyik eleme. Ezt szeretné bemutatni a főváros a magyarországi kötöttpályás fejlesztéseket ismertető brüsszeli kiállítással, amely az Európai Parlament épületében kapott helyet - mondta a Demszky Gábor főpolgármester Brüsszelben, november közepén.
A főpolgármester hangsúlyozta: az önkormányzat célja, hogy az európai parlamenti képviselők, illetve az uniós döntéshozók jobban megismerjék a budapesti beruházásokat, és ezzel is próbálják segíteni, hogy a 4-es metróhoz várt uniós támogatásról pozitív döntés szülessen.
Brüsszelben korábban gyenge pontnak tekintették, hogy a beadott pályázat nem mutatta kellőképpen a 4-es metró kapcsolódását egy összefüggő közlekedési rendszerhez.
A főpolgármester úgy véli: az integrált közlekedési fejlesztések jó példája a dél-budai Etele tér, ahol a 4-es metróra át lehet majd szállni a távolsági és a BKV-buszokról vagy a vasútról is. Olyan közlekedési ágazatok is kapcsolódnak tehát a beruházáshoz, amelyek nincsenek a főváros felügyelete alatt. Az Etele téri csomópont fejlesztésével összefüggnek elővárosi vasút- vagy közútfejlesztések, illetve a P+R parkolók építése is.
A 4-es metró uniós támogatásáról szóló döntés időpontjával kapcsolatban a főpolgármester úgy fogalmazott: pontos dátumot a budapesti beruházással foglalkozó döntéshozók sem tudtak mondani, akikkel a kiállítás kapcsán találkozott. A főpolgármester közölte: bízik benne, hogy a 4-es metró előkészítettsége és jelenlegi készültsége meggyőzi a döntéshozókat.
A 4-es metró uniós támogatási pályázatát még nyáron elküldte Brüsszelbe a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. A kérelemben az épülő, első szakasz 358 milliárdos költségéből 224 milliárd forintot remél megkapni támogatásként az uniótól a főváros.
Forrás: inforadio