Itt az új Honda
A hátsó ajtónyílások felső részének kiképzése folytán a harmadik üléssorba könnyebb a bejutás. A Honda bejelentette, hogy 2008. október 17-én megkezdte a teljesen új Odyssey értékesítését Japánban.
2008. december 1. hétfő 13:28 - Hírextra
A teljesen átformált Odyssey-nek alacsony a padlószintje, mélyen van a tömegközéppontja, s a hétköznapi buszlimuzinoknál alacsonyabban húzódik a tetővonala, jobb a teljesítménye és tágasabb az utastere. Az új Odyssey emellett modern biztonsági technológiával, többek között Multi-view kamerarendszerrel van felszerelve. A speciális, a mozgássérültek számára készült változatot felemelhető első utasüléssel láttuk el; ez a modell 2008. november 13-tól kapható.
Az Odyssey negyedik generációjának tervezési koncepciója az érzelmi minőség volt, amely mindenkire hatással lesz, aki megtapasztalja. Az autó az ember/gép interfész modern fúzióját nyújtja, utasai felszabadultnak érzik magukat, s a kocsi megjelenése különleges. Az új Odyssey fejlesztésének célja tehát az erős érzelmek kiváltása minden körülmények között - akár ül benne az ember, akár vezeti, sőt még akkor is, ha csak nézi.
A környezetvédelmi kérdésekkel egyre inkább tisztában lévő vevők által elvárt kedvező fogyasztási értékek elérése érdekében az új Odyssey-t 2,4 literes DOHC i-VTEC erőforrással és nyomaték-átalakítóval felszerelt CVT* váltóval szereltük fel, aminek köszönhetően a modell nagyszerű teljesítményt nyújt, átlagfogyasztása pedig a kategóriában a legjobb*2, 7,6 l/100 km***. Emellett a teljesen új Odyssey-ben elektronikus gázpedál és olyan ECON üzemmód működik, amely azzal javítja a fogyasztást, hogy a motor terhelésének csökkentése érdekében szabályozza a CVT váltó és a klímaberendezés működését.
* M, L, és Li elsőkerékhajtású járművek
** 2,4 literes (benzinmotoros) buszlimuzin kategória
*** M, L, és Li elsőkerékhajtású járművek. Üzemanyag-fogyasztás 10-15 üzemmódban (Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedésügyi és Turisztikai Minisztérium adatai)
Ember/gép interfész
Az új, 2,4 literes DOHC i-VTEC motor élénk teljesítményt ad le
Az alacsony tömegközéppont és a modern futómű fényűző gördülési kényelmet és nagyszerű úttartást biztosít, amelyek megfelelnek a vezető szándékainak
Kapható az Odyssey Absolute, sportos modell is, amely még kifinomultabb dinamikus jellemzőket kínál
Felszabadult érzés minden bent ülőnek
A keskenyebb A oszlopok révén szélesebb, tisztább a vezető látómezeje, így nagyobb a biztonságérzet
A modern műszerfal dizájnja azonnal érthető információt és intuitív működtetést kínál, amely javítja a vezetési élményt
A három sor ülést V-alakban rendeztük el, hogy a bent ülők jól kilássanak előre
Különleges megjelenés
A különleges, lendületes forma alacsonyabb és kecsesebb, így a sebesség és a funkcionális szépség érzetét kelti
A határozott megjelenés és a kontúros első rész stílusa kihangsúlyozza az erőt és a vitalitást
Az új Odyssey fontosabb jellemzői
Külső dizájn
A külső dizájn az érzéki dinamizmus koncepciója köré terveződött, amelyben a gazdagon körvonalazott felületek egyaránt kifejezik a dinamizmust és a stabilitást, és láttatják az eleganciát és az erőt.
Az új első orr-rész éles grafikákkal jellemzett, a fényszórók a lökhárító krómozott középső részéből indulnak kifelé, míg a motorházfedélen domború V-vonal húzódik az első hűtőmaszktól felfelé, hogy kifejezze a sebességet és az erőt. A keskeny fényszórók merész látványt nyújtanak.
Oldalnézetből a lendületes sziluett és a kocsi orrától a tető végéig húzódó egyetlen ívelt vonal tűnik fel. Ez és az erősen kontúros felület egyszerre mutat kecsességet és erőt.
Ami a hátulnézetet illeti, az utaskabin erősen elkeskenyedik, míg a hátsó ablakot lekerekítettük, hogy a kabin kompaktabbnak tűnjön. A vízszintesen elhelyezkedő hátsó lámpatestek szélesebbnek mutatják az autót.
A fényezés még jobban kiemeli az érzéki karosszéria körvonalait.
Összesen hat színkombináció rendelhető, közülük kettő új.
Belső dizájn
A belső teret úgy terveztük, hogy a modernség érzetét keltse a kifinomult és kényelmes térben.
A kétszintes, lágyan ívelő műszerfal kényelmet és tágasságot sugall.
A háromdimenziós, megvilágított műszereket és visszajelzőket a térben elhelyezve telepítettük a középen elhelyezett sebességmérő köré, s a könnyebb érthetőség érdekében funkcióik szerint csoportosítottuk őket.
Az audio, a klímavezérlés és a navigációs rendszer kezelőszerveit úgy helyeztük el a nagyon intuitív középkonzolon, hogy működtetésük könnyű legyen.
Az első ülések lapjában kis ellenállású uretán anyagot alkalmaztunk, mert ez csökkenti a fáradtságot, és nagyszerűen tartja a testet.
A négy irányban állítható kormányoszlop révén ideális vezetői üléshelyzet állítható be.
Kialakítás
A tágas utastérben kényelmes elfér hét utas, s a mindössze 1.545 mm-es* magasság elég kompakt ahhoz, hogy a modell beférjen a többszintes parkolók többségébe.
A második üléssor mögötti innovatív szerkezet révén a harmadik üléssor utasainak 40 mm-rel** több a lábterük. Emellett - köszönhetően a második üléssor alakjának - a harmadik üléssor utasainak kényelmét a 20 mm-rel** nagyobb tér is növeli a térdeknél.
A hátsó ajtónyílások felső részének kiképzése folytán a harmadik üléssorba könnyebb a bejutás.
Az első oszlopokban nagy szilárdságú acélt használtunk, s a nagyprecíziós gyártási módszereknek köszönhetően a megerősítések ellenére is sikerült mintegy 30 százalékot lefaragni az oszlopok vastagságából. Ennek eredménye, hogy kanyarban a vezető jobban kilát, illetve szélesebb a látótér az autóból.
A második üléssorban a két szélső ülést egyaránt 25 mm-rel** a jármű közepe felé toltuk el, így V-alakú üléselrendezés jön létre, amelynek köszönhetően valamennyi utas tisztán kilát előre.
* Elsőkerékhajtású jármű
** A Honda számításai, összevetve az előző Odyssey modellel
Használati érték
A második üléssort három részre osztottuk, így a bal-, és a jobboldali, illetve a középső támlarész külön-külön dönthető le, azaz nagyon sokféle üléskonfiguráció létrehozható.
A harmadik üléssor üléseihez rekeszt alakítottunk ki a padlóban, így a raktér padlója teljesen sík, ha az üléseket nem használják.
Az ötödik ajtó vékonyabb lett, és belső kiképzése folytán az előző modellhez képest nagyobb lett a csomagtartó. Magát a rakteret is könnyebb használni, mert a harmadik sor üléseinek elfektetése után a csomagtér flexibilis padlója egészen a második üléssor üléstámláinak hátuljáig teljesen sík.
Karosszéria
Az A oszlopok alsó és felső részénél a hatékonyabbá tett illesztéseknek és más innovációknak köszönhetően a vázszerkezet kimagaslóan merev. Az első és hátsó rész merevségének optimalizált egyensúlya és az erősebb csatlakozások is hozzájárultak a nagyobb dinamikus merevséghez.
Az erős, kis tömegű, nagy szilárdságú acélt hatékonyan alkalmaztuk, nagyobb lett az első felület, így a vékonyabb anyagok ellenére hatékonyan erősítettük meg a szerkezetet.
A gördülési és a szélzajt a lehetséges minimumra szorítottuk, amit a zaj és vibráció forrásainak csökkentésével értünk el, s közben a karosszériát és a padlólemezt is merevebbé tettük, hogy a motor és az út felől érkező zajok ne juthassanak be az utastérbe. A csillapító és zajelnyelő anyagokat stratégiai helyeken alkalmaztuk annak érdekében, hogy kiszűrjük a nemkívánatos zajokat.
Futómű
Az alacsony tömegközéppontú karosszéria hozzájárul a kezes irányíthatósághoz és a valamennyi utas számára kényelmes futáshoz.
Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés teremt kimagaslóan jó egyenesfutást és gördülési kényelmet.
Hátul a reaktív lengőkaros, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kompakt mérete jelentős mértékben hozzájárul az alacsony padlószinthez.
A kompaktabb erőforrás és a karosszéria innovatív dizájnja révén a kerekek megfelelő mértékben képesek elfordulni, így a kategóriában legjobb*, 5,4 méteres a fordulókör sugara.
* Japán "3 számos" buszlimuzin kategória
Vezetést segítő funkciók
Az aktív sebességtartó automatika (ACC) és sávtartó asszisztens (LKAS) autópályán a vezetés terhének egy részét leveszik a vezető válláról. A rendelhetőség függ a típustól.*.
Valamennyi modell szériafelszerelésként kap adaptív EPS rendszert, amely a menetstabilizáló elektronikával (VSA) együttműködve kormányzási segítséget nyújt a még stabilabb irányítás érdekében.
A kamera képeit a navigációs rendszer képernyője jeleníti meg, s ezzel csökkenthetők az autó körüli holtterek, szűk helyeken könnyebb a párhuzamos vagy a merőleges parkolás, illetve szűk utcákon haladva vagy nehezen belátható kereszteződéshez közeledve nő a biztonságérzet. A Multi-view kamera rendszer gyári opcióként rendelhető valamennyi modellhez.
* Szériafelszereltség az Li modellen
Biztonság
A jármű Fejlett Kompatibilitású Tervezésű (ACE) karosszériája magasabb szintű védelmet nyújt az utasoknak, illetve ütközés során csökkenti a másik járműre ható erőket is.
A járművet emellett úgy alakítottuk ki, hogy mérsékelje a gyalogosok, különösen a láb és a fej sérüléseit. Mindez az ütéselnyelő anyagok alkalmazásának köszönhető.
Az ütközés erejét mérséklő fékrendszer (CMBS) és az E-előfeszítők (az első két ülésnél) segítenek felkészülni a balesetekre, illetve csökkentik a sérülést és a járműben keletkező kárt, ha a baleset mégis megtörténik. A rendelhetőség a modelltől függ*.
A függönylégzsákok csökkentik a fejsérüléseket oldalirányú ütközés során, és mind a három üléssor utasait védik. A rendelhetőség a modelltől függ*.
Az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok és a felső bekötési pontok a középső sor szélső ülésein valamennyi modellben a szériafelszereltséghez tartoznak.
* Szériafelszereltség az Li modellen
Környezetvédelmi teljesítmény
Valamennyi modell megkapta a Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedésügyi és Turisztikai Minisztérium bizonyítványát, amely szerint az emissziós szintjük 75 százalékkal alacsonyabb a 2005-ös normákban előírt értéknél.
Az M, az L és az Li elsőkerékhajtású típusok a japán kormány 2010-es gazdaságossági előírásait 25, az M, az L és az Li összkerékhajtású modellek 10, míg az Absolute modell 5 százalékkal teljesíti túl.
Mozgáskorlátozottak számára készített Odyssey felemelhető első utasüléssel
A különleges, a mozgássérültek számára készített modellt teljesen elektromos mozgatású első utasüléssel szereltük fel. Az ülés egy kapcsoló segítségével könnyedén felemelhető, leereszthető és elforgatható. További funkciója a vezeték nélküli távirányító. Az autóban olyan nagy a hely, hogy a kerekesszék még akkor is elfér, ha mind a három üléssor üléseit használják. Emellett a szériafelszereltséget gyarapítja a rögzítőháló és védőtakaró a kerekesszék számára.
Forrás: hirado.hu